انواع متفاوت جراحی ابدومینوپلاستیافزودن دیدگاه

Submitted on س., 03/10/2020 - 13:13

اگر به فکر انجام جراحی ابدومینوپلاستی برای اصلاح وضعیت شکم خود هستید، ممکن است تمایل به انجام جراحی ابدومینوپلاستی جزئی داشته باشید. بیمارانی که واجد شرایط جراحی ابدومینوپلاستی هستند، به دلیل کوتاه‌تر بودن زمان ریکاوری و ایجاد برش و زخم کوچک‌تر، اغلب در مورد جراحی ابدومینوپلاستی جزئی سؤال می‌کنند. با این‌ حال، بسیاری از بیماران نمی‌توانند با انجام این جراحی، به اهدافشان در بهبود استحکام و زیبایی در قسمت شکم خود دست یابند. برای اکثر بیماران، انجام جراحی ابدومینوپلاستی کامل یا برعکس، لیپوساکشن به‌تنهایی روش‌های مؤثرتری برای دستیابی به ‌ظاهر موردنظر آنها است. بیمارانی که پوست و چربی اضافی دارند و دارای عضلات شکمی منبسط ‌شده هستند واجد شرایط برای انجام جراحی ابدومینوپلاستی کامل هستند. بیمارانی که در قسمت زیر نافشان پوست اضافی ایجاد شده است افرادی هستند که انجام جراحی ابدومینوپلاستی جزئی و تعدیل‌ شده می‌تواند گزینه‌های مناسبی برایشان محسوب شود. در این مقاله از راستینه با متداول‌ترین نمونه‌های عمل جراحی ابدومینوپلاستی آشنا می‌شوید تا بتوانید انتخاب کنید کدام روش ممکن است مناسب شما باشد.

در نهایت، مناسب‌ترین روش از این جراحی به آناتومی بدن شما و اهداف فردی‌تان بستگی دارد.
سه ویژگی در مورد شکم وجود دارد که باید در برنامه درمانی جراحی ابدومینوپلاستی مورد بررسی قرار گیرد:

 

به این روش از جراحی شکم که کل عضلات، پوست و چربی شکم تحت معالجه قرار می‌گیرد ابدومینوپلاستی کامل گفته می‌شود و زمانی که با عمل لیپوساکشن شکم ادغام می‌شود به آن “لیپوآبدومینوپلاستی” گفته می‌شود. این جراحی رایج‌ترین شیوه برای فرم دادن شکم است. برای بسیاری از بیماران، این جراحی نقش بسیار ویژه‌ای را در ایجاد تحول در بدنشان ایفا می‌کند.
اگر پوست شل، عضلات بیش‌ از حد منبسط‌ شده و چربی زیادی در شکم خود دارید، انجام جراحی ابدومینوپلاستی می‌تواند بهترین گزینه برای داشتن شکم صاف و سفت باشد.
در این روش جراحی، برش‌هایی از ۲ تا ۴ اینچ روی شکم بیمار ایجاد می‌شود. برش ایجاد شده که به‌طور معمول بین استخوان‌های لگن واقع است، معروف به “برش کامل خط بیکینی” است. جراح چربی و پوست اضافی را از ناحیه تحتانی شکم برمی‌دارد، که ممکن است انجام عمل لیپوساکشن نیز در قسمت فوقانی شکم انجام شود. سرانجام، ماهیچه‌های شکمی تقویت و ترمیم می‌شوند.

یک نوع متداول از این روش با عنوان “ابدومینوپلاستی بدون تخلیه” شناخته می‌شود. برای رفع نیاز استفاده از لوله‌های زهکشی پس از عمل، جراح می‌تواند از بخیه‌های داخلی مخصوص استفاده کند.

 

بیمارانی که برای انجام این جراحی دارای اولویت هستند از وضعیت مطلوبی در پوست و عضلات در قسمت فوقانی شکم خود برخوردارند. در این شرایط، مشکل به قسمت تحتانی شکم محدود می‌شود و می‌تواند شامل میزان کمی از پوست شل و چربی اضافی متمرکز در زیر ناف باشد.
جراحی ابدومینوپلاستی جزئی از طریق ایجاد برش کوچک‌تری از ۴ تا ۸ اینچ در امتداد خط بیکینی انجام می‌شود. میزان جزئی از پوست اضافی را می‌توان از طریق برش برداشت و جراح می‌تواند با استفاده از لیپوساکشن، مقادیر اندک چربی را بردارد. در بعضی موارد می‌توان عضلات تحتانی شکم را استحکام بخشید. در نهایت، درصد کمی از داوطلبان درمی‌یابند که انجام جراحی ابدومینوپلاستی جزئی می‌تواند گزینه مناسبی برای کسب نتایج مطلوب آنها باشد.

این روش همچنین با عنوان ابدومینوپلاستی “میانه” یا “اصلاح ‌شده” شناخته می‌شود که شبیه به روش ابدومینوپلاستی جزئی است اما برش ایجاد شده در آن کمی بزرگ‌تر است. بیمارانی که به‌طور معمول واجد شرایط انجام این عمل جراحی هستند اغلب در قسمت بالایی شکم خود از وضعیت خوبی برخوردار هستند اما از وجود میزان بیشتری از پوست شل در قسمت تحتانی شکم خود رنج می‌برند.

 

این روش همچنین با عنوان جراحی شکمی fleur-de-lis(گل زنبق یا سوسن) شناخته می‌شود. این روش درمانی برای بیمارانی توصیه می‌شود که در کل ناحیه شکم و تنه خود دارای پوست اضافی هستند، خصوصاً اگر در نقاط فوقانی شکم، پایین قفسه سینه و کمر دچار مشکل باشند.
در طول انجام عمل، جراح برشی افقی را در امتداد خط بیکینی ایجاد می‌کند که این امر بسیار شبیه به روش ابدومینوپلاستی کامل است. بعلاوه، از برش کامل عمودی خط میانی برای برداشتن کامل‌تر پوست اضافی روی شکم، پایین قفسه سینه و پشت استفاده می‌شود.برای بیمارانی که مقدار زیادی پوست شل در قسمت تحتانی شکم خود دارند، روش ابدومینوپلاستی مبسوط می‌تواند نتایج قابل‌توجه‌تری را قبل و بعد از انجام روش ابدومینوپلاستی کامل ایجاد کند.

جراحی فلانکپلاستی به‌طور معمول برای بیمارانی که مقادیر بیشتری از پوست اضافی در سراسر شکم و تنه خود دارند، به‌ویژه در قسمت عرض تنه و پهلوها مناسب است. این روش شبیه به جراحی اندومینوپلاستی کامل شکم است زیرا تنها نیاز به ایجاد یک برش بر روی شکم دارد. هرچند، در عمل جراحی فلانکپلاستی برش ایجاد شده بسیار بزرگ‌تر است به‌طوری‌که تا سه‌چهارم از کل ناحیه شکم را دربرمی‌گیرد.
اگر بیماری از وجود پهلوها و شکم آویزان خود رنج می‌برد، عمل جراحی فلانکپلاستی می‌تواند به‌طور مؤثری در درمان وضعیت معده و باسن کمک‌کننده باشد.

جراحی لیپکتومی برای بیمارانی که مقادیر زیادی پوست اضافی در سراسر شکم، تنه و باسن خود دارند مناسب است. این روش، روندی متداول برای بیمارانی است که وزن زیادی را از دست ‌داده‌اند و یا از سستی بسیار شدید پوست رنج می‌برند.
این روش، شبیه به جراحی ابدومینوپلاستی کامل است اما خط برش در آن بزرگ‌تر است، به‌طوری‌که در سراسر بخش پایین شکم گسترده می‌شود. جراح به‌گونه‌ای عمل می‌کند تا بخشی که به شکل کمربندی از چربی و پوست شل شده در سراسر قسمت پایین شکم ایجاد شده است را بردارد.
در صورتی‌که فرد دارای پوست اضافی در قسمت شکم، پهلوها، ران‌ها و باسن خود باشد برای انجام این جراحی دارای اولویت است.

این روش جراحی ترکیبی از روش قدیمی لیپکتومی کمربندی با اضافه کردن برش عمودی خط میانی است.
این امر به جراح کمک می‌کند تا عمل خود را در سراسر بخش پایینی شکم و همچنین برداشتن پوست شل در قسمت بالایی شکم ارتقا بخشد. انجام این جراحی به‌طور خاص برای بیمارانی مناسب است که کاهش وزن شدید داشته‌اند و نیاز به روشی تهاجمی برای درمان پوست شل در اکثر نقاط شکم خود دارند.

در بعضی مواقع، بیماران در قسمت پایین شکم خود پوست اضافی کمتر و در قسمت بالای شکم خود پوست اضافی بیشتری دارند. گزینه مناسب برای این بیماران انجام جراحی ابدومینوپلاستی معکوس است، چراکه قسمت بالای شکم در آن تحت درمان قرار می‌گیرد. جراح برشی را در قسمت خط سینه ایجاد می‌کند، تا پوست و چربی اضافی را از قسمت فوقانی استخوان خارج کند. معمولاً ابدومینوپلاستی معکوس همراه با عمل لیفت سینه انجام می‌شوند.

 

در حالی‌که بسیاری از بیماران تصور می‌کنند جراحی ابدومینوپلاستی جزئی برای آنها مناسب است، ما دریافتیم که در واقع اکثر این افراد باید جراحی لیپوساکشن یا ابدومینوپلاستی کامل را انجام دهند. هر چند، بخشی از افراد می‌توانند با انجام جراحی ابدومینوپلاستی جزئی یا محدود به اهداف خود برسند.
تمام افرادی که خواستار انجام جراحی هستند تمایل دارند کمترین میزان زخم و کوتاه‌ترین زمان بهبودی را تجربه کنند، در حالی که از بیشترین میزان زیبایی ظاهری در بدن خود برخوردار شوند. انتخاب دقیق روش مناسب می‌تواند موجب تضمین بیشترین رضایت بیمار بعد از عمل شود. برخورداری از انتخاب نوع صحیح جراحی برای بدن و اهداف شما نیاز به مشاوره با یک جراح پلاستیک متخصص دارد.

 

 

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منبع تصاویر 

منبع
rastineh
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز