جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا: کانادا «پلیس امنیت اخلاقی ایران» را تحریم خواهد کرد

Submitted on چ., 09/28/2022 - 10:05

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا: کانادا «پلیس امنیت اخلاقی ایران» را تحریم خواهد کرد

به گفته جاستین ترودو، نخست وزیر، درپی تداوم سرکوب خشونت آمیز معترضان ضد دولتی در ایران، کانادا ده‌ها فرد و نهاد ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی ایران را تحریم خواهد کرد.

ما بارها و بارها شاهد نادیده گرفتن حقوق بشر در ایران بوده‌ایم و اکنون شاهد مرگ مهسا امینی و سرکوب اعتراضات مردمی به مرگ او هستیم. قوانین حجاب اجباری ایران مرگ او را رقم زد و خشم  مردم و موجی از تظاهرات بین‌المللی را برانگیخت. ما حتی شاهد بودیم که برخی از زنان در اعتراض به شرایط بوجود آمده، موهایشان را بریدند و حجاب‌شان را سوزاندند.

وی تصریح کرد: ما به زنان معترض در ایران و حامیان آن‌ها می‌گوییم:

در کنار شما هستیم. ما با صداهای خودمان- صداهای تمام کانادایی‌ها و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان همراه شده و از دولت ایران می‌خواهیم به صدای مردم خودش گوش بدهد. سرکوب آزادی‌ها و حقوق آن‌ها را خاتمه داده و به زنان و مردم ایران اجازه بدهد زندگی‌ و به صورت مسالمت‌آمیز نظراتشان را بیان کنند.

نخست وزیر کانادا اگرچه هنوز بیانیه‌ای رسمی در رابطه با تحریم‌های جدید کانادا برای ایران صادر نشده خاطرنشان کرد:

این تحریم‌ها علاوه بر اقداماتی است که کانادا تاکنون علیه ایران انجام داده است.

که ترودو قصد دارد جزئیات بیشتری در رابطه با این تحریم‌ها «در زمان مقتضی» اعلام کند.

علاوه بر جولی نمایندگان تمام احزاب کانادا، در پی تشدید تنش‌ها و استفاده از زور علیه غیرنظامیان در ایران اظهار نظر کرده و مجلس عوام کانادا هفته گذشته به اتفاق آرا طرح همبستگی با زنانی که برای حقوق و آزادی شان اعتراض دارند را تصویب کرد.

منبع: سی‌تی‌وی 

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز