جان توری، شهردار تورنتو استعفا داد

Submitted on ی., 02/12/2023 - 11:34

جان توری، شهردار تورنتو استعفا داد

جان توری، شهردار تورنتو پس از اعتراف به رابطه با یکی از کارمندان دفتری خود در طول همه‌گیری کرونا از این مسئولیت استعفا داد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، توری در یک کنفرانس خبری به طور غیرمنتظره استعفا داد و گفت: من استانداردهای یک شهردار و یک مرد خانواده را رعایت نکردم.

من عمیقاً متأسفم و از مردم تورنتو و از تمام کسانی که از اقدامات من صدمه‌دیده‌اند، از جمله کارکنانم و همکارانم در شورای شهر و خدمات عمومی که برای آنها احترام قائل هستم، بی‌هیچ قید و شرطی عذرخواهی می‌کنم.

توری تصریح کرد: در اوایل سال جاری این رابطه با توافق دوجانبه به پایان رسید و آن کارمند شهرداری را ترک کرده و در جایی دیگر مشغول به کار شد و من نیز درحالی‌که عمیقاً از عملکرد خودم متأسف هستم مجبور شدم از شهر و شغلی که دوستشان دارم دست بکشم.

او همچنین از همسرش باربارا هکت و خانواده‌اش عذرخواهی کرد.

آنها از سال ۱۹۷۸ ازدواج کرده‌اند. این زوج زمانی با هم آشنا شدند که جان توری، مدیر کابل راجرز در دانشکده حقوق بود. آنها چهار فرزند و شش نوه دارند.

این شهردار ۶۸ساله برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان شهردار تورنتو انتخاب و جایگزین راب فورد فقید شد. توری در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ مجدداً انتخاب می‌شد و قرار بود در صورت پایان دوره فعلی، طولانی‌ترین مدت خدمت به‌عنوان شهردار تورنتو برگزیده شود.

وی افزود: من از مردم تورنتو برای اعتمادی که به‌عنوان شهردار به من داشتند تشکر کنم. این کار یک عمر بوده و باوجوداینکه من آنها و خانواده‌ام را با کاری نادرست از خودم دلسرد کردم؛ ولی عمیقاً به داشتن فرصت خدمت به مردم این شهر شگفت‌انگیز افتخار می‌کنم.

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز