هشتادوپنجمین روز اعتراضات؛ از راهپیمایی سکوت تا آتش در حوزه علمیه

Submitted on ش., 12/10/2022 - 07:22

جمعه هجدهم آذر، جمعی از مردم کرمانشاه برای یک راه‌پیمایی در سکوت، به خیابان‌ آمدند. این راهپیمایی با حمله نیروهای سرکوب و تیراندازی توسط آن‌ها، پایان یافت.

ساعاتی بعد و در پی تاریکی هوا، مردم دوباره به خیابان بازگشته و شعارهایی علیه سرکوب‌گران و خشونت‌ورزی نیروهای امنیتی سردادند.

در رودسر، شماری از اهالی گردهم آمده و در اعتراض به اعدام محسن شکاری، شعارهایی علیه جمهوری اسلامی سردادند.

اخبار منتشره در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که نیروهای امنیتی در چند منطقه با هجوم به‌سوی معترضان، به‌سوی‌شان گاز اشک‌آور پرتاب کردند.

در پدل، دهستانی در بخش مرکزی شهرستان بندرلنگه، گروهی از مردم گردهم آمده و شعار دادند. طبق اخبار منتشرشده، این گردهمایی با برخورد و تیراندازی توسط ماموران رو‌به‌رو شد.

در شیراز، اعتراضات نه به‌صورت تجمع و شعار، بلکه با حمله به یک حوزه علمیه انجام شد.

در ویدئویی منتسب به جمعه‌شب که در شبکه‌های اجتماعی هم‌رسان شد، فردی با پرتاب جسمی آتش‌زا «حوزه علمیه رضویه» شیراز را شعله‌ور می‌کند.

در تهران نیز، نیمه‌شب جمعه دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، در آتش سوخت.

 خبرگزاری مهر، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی گزارش می‌دهد که تقریبا «تمامی وسایل این دفتر» اعم از کتاب‌ها، تخته و تصاویر، دستگاه فاکس، صندلی‌ها، کشوها و میز جلسات، در آتش سوخته و قابل به استفاده نیست.

هنوز در مورد عامل و انگیزه این آتش‌سوزی، اظهارنظر رسمی صورت نگرفته‌است.

همچنین ویدئوهایی منتسب به بولوار ارتش در تهران نیز هم‌رسان شده‌است که معترضان شعار «مرگ بر خامنه‌ای» را سرمی‌دهند و ماموران برای متفرق کردن‌شان بمب‌های صوتی منفجر می‌کنند.

سردادن شعار جمعه‌شب در کرج نیز پی گرفته‌شد، و شماری از مردم با فریاد «محسن ما رو بردند، جنازه‌ش رو آوردند» اعتراض‌شان را نشان دادند.

برای روز شنبه نوزدهم آذر «جوانان بندرعباس و محلات» بیانیه‌هایی را هم‌رسان و در آن خواستار گردهمایی مردم در عصر این روز به‌هدف «خون‌خواهی» محسن شکاری شده‌اند.

در این بیانیه‌ها همچنین از شهروندان خواسته شده تا در این روز «تراکنش بانکی» انجام ندهند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز