هشدار سازمان جهانی بهداشت: برداشتن ناگهانی محدودیت‌ها در مقابله با ویروس کرونا، موج مرگبار دیگری را به همراه خواهد داشت

Submitted on ش., 04/11/2020 - 13:39

تدروس آدهانوم،‌ مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، در یک سخنرانی ویدئویی از مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو سوییس، گفت: آمارهای امیدوار کننده در کشورهای اروپایی موجب خرسندی است اما هرگونه اعمال عجله در برداشتن محدودیت‌ها در راستای مقابله با ویروس کرونا می‌تواند به بازگشت سریع و مرگبار این ویروس بیانجامد.

تدروس آدهانوم تاکید کرد: سازمان جهانی بهداشت، درحال همکاری با دولت‌ها است تا به آنها برای اتخاذ بهترین استراتژی تسهیل محدودیت‌ها کمک کند.

این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت، برداشتن سریع این محدودیت‌ها را بسیار خطرناک دانسته و تصریح کرد: اگر راهکار خروج از بحران با مدیریت صحیحی همراه نباشد مسیر نزولی نمودار کرونا هم می‌تواند به اندازه مسیر صعودی آن خطرناک باشد.

تدورس آدهانوم به تمامی دولت‌های جهان هشدار داد که در رفع محدودیت‌ها بسیار محتاط باشند.

این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت، از روند رو به رشد ابتلاء کادر درمانی به ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده و اعلام کرد:‌ در برخی کشورها درصد ابتلاء به ویروس کرونا در میان کادر درمانی به حدود ۱۰ درصد رسیده است.

«دولت‌های آفریقایی هوشیار باشند»

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین درباره شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در کشورهای آفریقایی هشدار داد و نسبت به عدم توان کشورهای آفریقایی در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا ابراز نگرانی نمود.

دست‌کم در ۵۲ کشور آفریقایی از مجموع ۵۴ کشور این قاره افراد مبتلا به ویروس کرونا مشاهده شدند. اما هنوز آمار مبتلایان به ویروس کرونا در قاره آفریقا از دیگر مناطق جهان پایینتر است.

در عین حال سازمان جهانی بهداشت به دولت‌های آفریقایی هشدار داد تا خود را برای مقابله با ویروس کرونا آماده کرده و هوشیار باشند.

«سازمان جهانی بهداشت ادعای کره جنوبی را بررسی می‌کند»

سازمان جهانی بهداشت همچنین اعلام کرد: گزارش‌هایی از مثبت شدن نتیجه آزمایش مجدد برخی از بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ منتشر شده که این موارد را مورد بررسی قرار خواهد داد.

مقامات کره جنوبی روز گذشته اعلام کردند : ۹۱ بیمار بهبودیافته مورد آزمایش مجدد ویروس کرونا قرار گرفتند که نتیجه آزمایش آنان مثبت بوده است. آنان می‌گویند احتمال می‌رود که ویروس در بدن این بیماران فعال شده باشد و لزوما بیمار بطور مجدد آلوده نشده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز