حقیقت برملا شد! تورنتونی ها از زندگی رضایت کمی دارند! هیچ امیدی به آینده نیست!

Submitted on Mon, 03/04/2024 - 18:51

قیمت خانه در تورنتو در حال افزایش است که بر کیفیت زندگی شهر تأثیر گذاشته است. داده های منتشر شده توسط اداره آمار کانادا در روز سه شنبه نشان داد که هزینه های مسکن همچنان باعث افزایش تورم در سراسر کشور می شود. گزارش جداگانه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد نشان داد ساکنان تورنتو و ونکوور، که در آن‌ها بحران توان خرید حاد است، کمتر از میانگین کانادایی «رضایت از زندگی بالا» را گزارش می‌کنند.

اداره آمار روز سه‌شنبه گزارش داد که هزینه‌های مسکن همچنان به افزایش شاخص قیمت مصرف‌کننده ادامه می‌دهد، به طوری که هزینه‌های بهره وام مسکن نسبت به سال گذشته ۲۷/۴ درصد و اجاره بها ۷/۹ درصد افزایش یافته است. بهره وام مسکن و هزینه های اجاره همچنان سهم عمده ای در نرخ تورم سالانه در چند ماه گذشته داشته است.

تورنتو یکی از گران‌ترین شهرهای کانادا است که غذا و مسکن همچنان بیشترین هزینه را دارد، چیزی که تورنتونی‌ها به طور فزاینده‌ای گزارش می‌دهند که از آن ناراحت هستند.

گزارش روز دوشنبه اداره آمار وخامت رفاه اجتماعی را برجسته کرد. تورنتونی‌ها به‌ویژه از آینده دلسرد شده‌اند، زیرا اجاره‌دهندگان و جوانان در مقایسه با صاحبان خانه‌ها و افراد مسن با چشم‌انداز زندگی بسیار بدی مواجه هستند.

لورن پینو، مدیر مرکز بینش داده های اجتماعی و نوآوری در اداره آمار، گفت که این گزارش رفاه اجتماعی پایین تر را با هزینه های مسکن مرتبط نمی کند، اما "ما متوجه شدیم که شاخص های کیفیت زندگی به طور کلی پایین تر است." تورنتو شهری گران قیمت برای زندگی است و این موضوع زندگی ها را تحت الشعاع قرار داده است.

جوردی دنت، مدیر اجرایی فدراسیون انجمن های مستاجران (FMTA) گفت: اجاره ها بسیار بالاست، استرس، وحشت و درد در بازار اجاره چیز جدیدی نیست.

او گفت که شادی مردم «شاخص قابل اعتمادی از انسجام اجتماعی» است. وقتی رفاه اجتماعی وجود نداشته باشد، "همه چیز از ریل خارج می شود."

بر اساس گزارش روز دوشنبه، ساکنان ونکوور و تورنتو به طور مداوم از میانگین کانادایی در شش عامل تشکیل دهنده کیفیت زندگی عقب هستند؛ از جمله ی این عوامل احساس تعلق به جامعه ، سلامت سلامت روان، رضایت از زندگی، امید به آینده، تنهایی و دشواری، رفع نیازهای مالی می باشد.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، به طور کلی، کانادایی‌های ۱۵ تا ۵۴ ساله کیفیت زندگی پایین‌تری نسبت به افراد ۵۵ ساله یا بالاتر دارند و اجاره‌کنندگان، به‌ویژه در ونکوور و تورنتو، کمتر احساس تعلق به جامعه خود می‌کنند. مستأجران نسبت به صاحب خانه ها احساس تنهایی بیشتری می کنند.

اجاره‌کنندگان کیفیت زندگی پایین‌تری را تجربه می‌کنند
دنت گفت: "در اوایل دهه ۲۰۰۰، می شنیدم که مستاجران سعی می کردند بازار اجاره را ترک کنند. من دیگر این را نمی شنوم."

وی افزود که اکثر مستاجران دیگر نمی توانند پول خود را صرف سرمایه گذاری های کیفیت زندگی مانند کلاس های بعد از مدرسه برای فرزندان خود، تعطیلات، وسایل الکترونیکی، سرگرمی و مسافرت کنند. حالا پول مستقیم به جیب صاحبخانه می رود.

داده های هیئت منطقه ای املاک و مستغلات تورنتو نشان می دهد که تا پایان سال گذشته، متوسط ​​اجاره بهای یک آپارتمان یک خوابه ۲/۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و به ۲۵۵۲ دلار رسیده است.



فرانک کلایتون، محقق ارشد در مرکز مطالعات شهری و توسعه زمین در دانشگاه سیتی تورنتو، گفت: "این مشکل یکباره از بین نمی رود." ما شاهد بیشتر و بیشتر جوانانی هستیم که در آپارتمان‌های مشترک مانند خوابگاه‌های دانشگاه هستند.»

اجاره‌کنندگان در سراسر کشور با نرخ‌های پایین بی‌سابقه و افزایش بالای اجاره‌بها در سال ۲۰۲۳ مواجه شدند و ساکنان بدون مسکن در تورنتو و ونکوور با افزایش فشار مالی مواجه هستند. این فشار به ویژه در میان جوانان شدیدتر است.

پینو گفت که در سال ۲۰۲۱، جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله که جدا از والدین خود زندگی می کردند، ۲۳ درصد از درآمد خود را صرف هزینه های مسکن کردند، در حالی که در تورنتو، همین گروه نزدیک به یک سوم درآمد خود را صرف هزینه های مسکن کردند.

استفان منسا، مدیر اجرایی کابینه جوانان تورنتو گفت: "همه می خواهند شهر را ترک کنند. هیچکس نمی خواهد بماند." "اگر فقط افراد از گروه خاص اجتماعی-اقتصادی معینی در اینجا زندگی می کنند، ایده یک شهر پر جنب و جوش را تضعیف می شود."

این نظرسنجی همچنین نشان داد ، به خصوص در ونکوور و تورنتو، جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله به ویژه در مورد آینده "کمتر خوشبین" هستند، احتمال سلامت روانی کمتری دارند و بیشتر از کانادایی های مسن تر احساس تنهایی می کنند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که وقتی کانادایی‌های جوان‌تر صاحب خانه می‌شوند، جای تعجب نیست که در مقایسه با افراد بالای ۵۵ سال «احتمال کمتری دارد که وام مسکن خود را تسویه کنند» و تنها ۱۴/۷ درصد وام مسکن خود را تسویه کرده اند. این نسبت در میان کانادایی‌ها ی بالای ۵۵ سال ۶۱/۸ درصد است. این امر جوانان را در برابر افزایش نرخ بهره آسیب پذیرتر می کند.

منسا گفت که شهر اقداماتی را برای کاهش این چالش ها انجام داده است، اما در بیشتر موارد، شهر "فراموش کرده است که جوانان وجود دارند." این چیزی است که در بحث گم شده است.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز