همه چیز درباره واکسن کرونا و زنان باردار

Submitted on جمعه, 01/15/2021 - 12:51

آسیب پذیرترین گروه در جامعه در برابر کرونا زنان باردار هستند، بهترین روش برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس واکسیناسیون است.

به گفته انجمن متخصصان زنان و زایمان آمریکا، تزریق واکسن کرونا برای زنان باردار ضروری است اما هر زن بارداری باید قبل از زدن واکسن در مورد خطرات و مزایای فردی آن با پزشک خود مشورت کند.

دولت آمریکا هم‌اکنون تزریق واکسن کرونای شرکت فایزر و مدرنا را صادر کرده است و هیچ مانعی در استفاده از واکسن کرونا برای زنان باردار ذکر نکرده است.

به گفته متخصص زنان و زایمان، زنان باردار قبل از تزریق واکسن نیاز به مشاوره با پزشک دارند زیرا واکسن کووید۱۹ به طور دقیق روی زنان باردار تست نشده است. با این وجود برخی از زنان باردار که از بارداری خود اطلاع نداشته و یا بارداری خود را اعلام نکرده‌اند واکسن کرونا را دریافت کرده و پزشکان اثربخشی این واکسن را روی بدنشان مشاهده کرده‌اند.

انتظار می‌رود شرکت‌های فایزر و بیون‌تک قبل از ساخت واکسن ‌های آینده در زمینه کارایی و سلامت بدن افراد به خصوص زنان باردار آزمایش بیشتری انجام دهند.

کارشناسان می‌گویند این دو واکسن مجاز هیچ آسیبی به جنین نمی‌رسانند، به گفته رئیس بخش زنان و زایمان دانشکده پزشکی دانشگاه اموری دکتر دنیس جامیسون، این واکسن‌ها نه تنها خطری برای جنین ندارند بلکه ممکن است از جنین در برابر ابتلا به ویروس کرونا نیز محافظت کنند. هرچند هنوز این مورد اثبات نشده است.

زیرا تجربه حاصل از واکسن آنفولانزا و سرفه سیاه نشان داد که هم مادران و هم نوزادان داخل شکمشان را واکسینه کرد.

منبع: یورونیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز