حمام خون در آلمان: در تیراندازی یک راستگرای افراطی، ٩ تن کشته شدند

Submitted on پ., 02/20/2020 - 12:54

حمام خونی که یک نژادپرست آلمانی در شهر کوچک "هاناو" براه انداخت، جامعه آلمان و رهبران این کشور را به شدت تکان داده است.مرد آلمانی با حمله مسلحانه به ٢ کافه قلیان کشی با دو کیلومتر فاصله از یکدیگر، مشتریان را به گلوله بست و ٩ تن را کشت و عده ای را مجروح نمود. به گزارش پلیس محلی، ۶ تن از قربانیان تبار ترکی، بلغاری، بوسنیائی و رومانیائی داشتند و ٣ تن از آنان آلمانی بودند.

اندکی پس از این جنایت، پلیس جنازه مرد آلمانی و مادر ٧٢ ساله اش را در آپارتمان وی واقع در محله "کسل اشتات" شهر هاناو پیدا کرد. اسلحه وی نیز در کنار جسد او بود.مهاجم که "توبیاس آر" معرفی شده، پیشتر نه به عنوان نژادپرست شناخته شده بود، و نه پیشینه خلاف داشت. دادستان فدرال آلمان مسئولیت پیگیری پرونده را به عهده گرفته است.عامل در شهر "هاناو" به مدرسه رفته و در سال ١٩٩۶ از مدرسه عالی بازرگانی این شهر دیپلم دریافت کرده است. همکلاسی‌های او به نشریه سایت آلمان گفته‌اند که او جوانی زیرک اما کم‌حرف بود و هیچوقت در دیدارهای همکلاسی‌های سابق خود شرکت نمی‌کرد.دانشگاه "بایروت" در شرق آلمان نیز تأیید کرده است که توبیاس در سال ٢٠٠٧ میلادی تحصیلات خود را با کسب فوق لیسانس در رشته اقتصاد، در همین دانشگاه به پایان رسانده است.

از مهاجم یک نوشته برجای مانده که نشان می دهد او انگیزه های نژادپرستانه و بیگانه‌ستیزانه داشته است؛ به همین دلیل دادستان کل آلمان پرونده جنایت هاناو را تحت عنوان عملیات تروریستی دنبال می کند.توبیاس آر، در اینترنت نوشته‌ای ٢٤ صفحه‌ای باقی گذاشته که در پایان ژانویه تنظیم شده است. همچنین در وبلاگی با نام "توبیاس آر" چندین ویدئو منتشر شده است. در متن ٢٤ صفحه ای خطاب به "همه مردم آلمان"، نویسنده روی تئوری توطئه تأکید ورزیده و نوشته است که از دوران کودکی از سوی سرویس‌های مخفی تعقیب می‌شده است. او ضمن شرح مفصلی درباره زندگی خود می‌نویسد: «افراد مشخصی از کشور من در این امر ایفای سهم کرده‌اند که ما اکنون گروه‌های قومی، نژادها و فرهنگ‌هائی را در میان خود داشته باشیم که از هر منظری غیرسازنده هستند». او می‌افزاید: «اخراج همه این آدم‌ها از سرزمین ما دیگر راه حل نیست؛ وجود برخی گروه های قومی فی نفسه غلط است؛ قوم‌های معینی باید به صورت کامل نابود شوند».

روز ١٤ فوریه امسال (٢٠٢٠)، زیر نام "توبیاس آر"، یک ویدئو در یوتیوب منتشر شده که مردی با انگلیسی روان، مردم آمریکا را مخاطب قرار می‌دهد. این ویدئو نیز دربرگیرنده تئوری توطئه است، اما هیچ اشاره ای به حمام خونی که قرار است در هاناو به راه بیافتد نمی‌کند. همین مرد به زبان آلمانی ادعا می کند که یک جمعیت آلمانی 5 رقمی به وسیله خارجی‌ها کشته شده اند و این قابل قبول نیست».

پیام رئیس جمهور و صدراعظمدر پی واقعه خونین هاناو، فرانک والتر اشتاین رئیس جمهور،آنگلا مرکل صدراعظم و چندتن دیگر از رهبران سیاسی آلمان، در پیام‌هائی جداگانه به بازماندگان قربانیان تسلیت گفتند.رئیس جمهور آلمان، در پیام خود گفت: «من در کنار همه انسان‌هائی ایستاده ام که نفرت و نژادپرستی آنان را تهدید می‌کند. شما تنها نیستید. اکثریت مردم آلمان این عمل و هر شکلی از نژادپرستی، نفرت و خشونت را محکوم می کند». وی افزود: «ما دفاع از زندگی مسالمت آمیز مشترک در کشور خودمان را هرگز رها نخواهیم کرد».

آنگلا مرکل، صدراعظم و هورست زهوفر، وزیرکشور آلمان نیز ضمن لغو قرارهای خود و ارسال پیام تسلیت و همدردی اعلام کردند که لحظه به لحظه پی گیر ریشه یابی جنایت هاناو خواهند بود. وزیر دادگستری آلمان از مسئولان محلی خواست که موضوع را با دقت و موشکافی کامل ریشه‌یابی کنند و به آگاهی همگان برسانند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

برایگان دانلود کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز