گسترش شیوع ویروس کرونا در جهان؛ سه مورد جدید ابتلا در بریتانیا

Submitted on ش., 02/29/2020 - 13:24

در حالیکه خبرها حاکی از گسترش شیوع ویروس کرونا در جهان است، مقامات بهداشتی بریتانیا از آزمایش مثبت سه مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند. در مجموع ۲۳ مورد ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا شناسایی شده است. مقامات بهداشتی می‌گویند از حدود ۱۰ هزار نفر آزمایش کرونا گرفته شده است.

مقامات بهداشتی بریتانیا روز شنبه ۲۹ فوریه، ۱۰ اسفند از شناسایی سه مورد جدید ابتلا به کرونا در انگلستان خبر دادند. به این ترتیب موارد ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا به ۲۳ نفر می‌رسد.

به گزارش وزارت بهداشت بریتانیا تا ساعت ۹ صبح روز شنبه ۲۹ فوریه از مجموع ۱۰ هزار و ۴۸۳ نفر در سراسر بریتانیا آزمایش ابتلا به ویروس کرونا گرفته شده که فقط ۲۳ مورد آن مثب بوده است.

سطح هشدار درباره شیوع این بیماری در بریتانیا از وضعیت "پایین" به وضعیت "متوسط" افزایش پیدا کرده است.

به گفته مسئولان دو نفر از این بیماران از ایتالیا بازگشته بودند و یک مورد دیگر از آسیا آمده است. این سه نفر از گلاسترشر، هرتفوردشر و برکشر انگلستان هستند.

این در حالی است که مسئولان بهداشتی بریتانیا به دنبال نحوه ابتلای مردی در منطقه ساری در جنوب لندن هستند، که دیروز نتیجه آزمایش کرونا او مثبت اعلام شده بود. این شخص برخلاف سایر موارد مبتلایان در بریتانیا سفری به جایی نداشته و یا با افرادی که به کشورهای آلوده به ویروس سفر داشتند، تماس نداشته است.

این مرد به بخش بیماری های عفونی بیمارستان سنت توماس در مرکز لندن منتقل و تحت درمان قرار گرفته است.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا اعلام کرده است که مقابله با شیوع ویروس کرونا، اصلی ترین اولویت دولت اوست و قرار است که صبح روز دوشنبه جلسه اضطراری دولت بریتانیا، (کبرا) درباره این مساله تشکیل شود.

آقای جانسون به دلیل عملکرد دولت در قبال برخورد با شیوع کرونا با انتقاد حزب مخالفش، حزب کارگر رو به رو شده است و این پرسش مطرح شده که چرا جلسه ویژه دولت به هفته آینده موکول شده است.

افرادی که از کشورهای فهرست زیر به بریتانیا می‌آیند باید بلافاصله در خانه بمانند و از تماس با دیگران خودداری کنند :

به این مسافران توصیه شده پس از قرنطینه کردن خود در خانه با شماره تلفن ۱۱۱ تماس بگیرند تا درباره اقدام بعدی مطلع شوند.

توصیه شده که از رفتن به درمانگاه و بیمارستان، مطب دکتر و داروخانه خودداری کنند.

مقامات کره جنوبی می‌گویند که این کشور در مبارزه با شیوع ویروس کرونا به سخت ترین زمان رسیده است. در حال حاضر بیش از ۳۱۵۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است. کره جنوبی پس از چین بیشترین مبتلا به کرونا را داراست. ۱۷ نفر در این کشور جان خود را در اثر ابتلا به این ویروس از دست دادند.

پس از چین از نظر موارد مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا ایران قرار دارد؛ بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت ایران، تعداد مبتلایان به کرونا ۵۹۳ نفر و جانباختگان ۴۳ نفر گزارش شده است. تخمین زده شده که آمار واقعی قربانیان و مبتلایان بیش از این تعداد باشد.

نیروهای ارتش کره جنوبی به شهر دئگو، که بیشترین موارد ابتلا در آن گزارش شده اعزام شدند. سه زن و یک مرد در این شهر جان خود را از دست داده‌اند.

مسئولان بهداشتی کره جنوبی می‌گویند با افزایش تعداد موارد مورد آزمایش احتمال می‌رود، شمار مبتلایان بیشتر شود.

مقامات بهداشتی این کشور می‌گویند که انتظار دارند در شهر دئگو، که شاهد بیشترین موارد شیوع بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونا بوده، با بیشتر شدن تعداد افرادی که از آنها آزمایش گرفته می‌شود، تعداد مبتلایان هم به طور شدیدی افزایش پیدا کند.

وزارت بهداشت قطر روز شنبه ۲۹ فوریه از شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند. به گزارش رویترز این بیمار یک مرد ۳۶ ساله قطری است که به تازگی از ایران به قطر بازگشته است و وضعیت او خوب گزارش شده است.

به جز عربستان سعودی در بقیه کشورهای حاشیه خلیج فارس همه مواردی از ویروس کرونا دیده شده و همه مربوط به کسانی بوده که به ایران سفر کرده اند.

وزارت بهداشت بحرین در توییتر اعلام کرد که سه مورد جدید دیگر ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده است که مربوط به شهروندان این کشور بوده که با پروازهای غیرمستقیم به بحرین آمده بودند. شمار مبتلایان در این کشور به ۴۱ مورد رسیده است.

در میان کشورهای خلیج فارس، کویت ۴۵ نفر، بحرین ۴۱ نفر، امارات متحده عربی ۲۱ نفر ، عمان ۶ نفر، عراق با ۵ مورد جدید که روز شنبه شناسایی شده است، آمارش به ۱۳ نفر رسیده که نتیجه آزمایش کرونا آنها مثبت گزارش شده و به طور رسمی به عنوان مبتلایان به کرونا هستند.

آذربایجان مرزهایش با ایران را بست؛ سومین مورد کرونا هم از ایران آمده

در پی شیوع کرونا درایران، جمهوری آذربایجان از بستن موقتی مرزهایش با ایران خبر داد شبکه خبری وان نیوز، که از باکو پخش می‌شود اعلام کرد که جمهوری آذربایجان به دلیل خطر سرایت ویروس کرونا مرزهایش را با ایران "به طور موقت بسته است."

مقامات آذربایجان می‌گویند که این تصمیم را به توصیه سازمان بهداشت جهانی گرفته اند و آن را به مقامات ایران اطلاع داده اند.

بر اساس این گزارش مرزهای ایران و آذربایجان امروز (شنبه ۲۹ فوریه، ۱۰ اسفند) از ساعت ۱۶ به وقت محلی برای مدت دو هفته بسته می‌شود.

امروز آذربایجان سومین مورد تایید شده ابتلا به کرونا را در این کشور تایید کرد.

اولین مورد یک شهروند روس بوده است که از ایران به باکو سفر کرده است و دو مورد دیگر دو شهروند آذربایجان بودند که از سفر به ایران بازگشته بودند. هر سه آنها در قرنطینه هستند و تحت درمان قرار دارند.

براساس اعلام وزارت بهداشت گرجستان تست کرونا یک مرد که به ایران سفر کرده بود مثبت بوده است.

این سومین مورد ابتلا به کرونا در گرجستان بوده و اولین مورد ابتلا نیز مربوط به فردی بوده که از ایران سفر کرده بود.

این فرد در هنگام ورود به گرجستان متوقف شده و برای آزمایش به بیمارستان منتقل شده بود.

دومین فرد مبتلا به کرونا در گرجستان هم مربوط به فردی بود که از ایتالیا به این کشور سفر کرده بود.

ایتالیا در میان کشورهای اروپایی بیش از همه درگیر ویروس کرونا شده است. آمار مبتلایان به این ویروس در ایتالیا به ۱۱۲۸ نفر و آمار قربانیان به ۲۹ نفر افزایش یافت.

در سه منطقه شمالی ایتالیا برای هفته دوم مدرسه ها و دانشگاه ها تعطیل شده است.

فدراسیون فوتبال ایتالیا تصمیم گرفت پنج دیدار هفته بیست و ششم سری آ این کشور را به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو کند که دیدار یوونتوس و اینترمیلان نیز مشمول این تصمیم شده است.

بر اساس تازه ترین گزارش دولت چین، بیش از ۸۰ هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شدند که از میان آنها ۲۸۳۵ نفر جان خود را از دست داده اند.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی حدود ۳۷۰۰ نفر مبتلا در ۴۶ کشور جهان شناسایی شدند که از میان آنها ۵۷ نفر درگذشته اند. ایران بالاترین آمار مرگ در اثر کرونا را در خارج از چین دارد.

منبع
bbc
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز