گلوبال نیوز
قرارداد دولت برای توزیع ۹۱۲ میلیون دلار با بخش املاک و مستغلات موسسه WE...

Submitted on جمعه, 07/24/2020 - 01:24

موسسه خیریه WE که قرار بود مسئولیت توزیع کمک مالی دولت به دانشجویان را عهده‌دار باشد٫ موجب عذرخواهی جاستین ترودو٫ نخست وزیر٫ به‌دلیل روابط مالی این موسسه با خانواده‌اش شد. این موضوع برای نخست وزیر خیلی گران تمام‌شد تا آن‌جا که شی‌یر، رهبر حزب محافظه‌کار٫ پیشنهاد استعفای نخست وزیر را داد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، با این وجود این قصه ادامه دارد؛ چرا که گلوبال‌نیوز با انتشار گزارشی در این رابطه مدعی است که دولت فدرال قرارداد توزیع کمک مالی دانشجویان را نه به خود موسسه بلکه به بنیاد موسسه خیریه WE سپرده است. این بنیاد موسوم به WE Charity Foundation است و در بخش املاک و مستغلات فعال‌ است.

بنابر این گزارش، این بخش از موسسه WE درژانویه ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده و تا آگوست ۲۰۱۸ نیز غیرفعال بوده است. این بنیاد در آوریل ۲۰۱۹ به‌طور رسمی به‌عنوان یک موسسه خیریه به ثبت فدرال رسیده است.

هدف از ایجاد این بخش نیز نگهداری میلیون‌ها دلار املاک و مستغلات متعلق به موسسه خیریه WE بوده است.

بر همین اساس٫ درحال‌حاضر دولت فدرال با سوال بزرگ‌تری مواجه است که نخست وزیر باید به آن پاسخ دهد. چرا در ابتدا این موسسه به‌عنوان مجری امور مالی دانشجویان برگزیده شده است؟ این موضوعی است که می‌تواند لیبرال‌ها را با چالش‌های زیادی مواجه‌کند.

بنابر بیانیه‌ای که در CSSG منتشر‌شده، ترودو در این رابطه اظهار داشته که دولت با این موسسه قرارداد داشته است.

بردیش چاگر، وزیر جوانان کانادا، روز سه‌شنبه در این رابطه گفت که دولت با موسسه WE اصلی قرار داد داشته است.

بنابر اسناد  Canada Revenue Agency، بنیاد موسسه WE با موسسه WE فرق داشته و این‌ها دو سازمان جداگانه در تورنتو هستند.

مارک بلومبرگ، وکیل این موسسه نیز دراین‌رابطه گفت: «برای ما شوکه‌کننده بود که چطور دولت مسئولیت انجام امور مالی ۹۱۲ میلیون دلاری خدمات دانشجویی را به جای واگذاری به این موسسه به بنیاد موسسه خیریه WE سپرده ‌است».

وی افزود: «این موضوع با حرف‌هایی که مسئولین می‌گویند خیلی فرق‌دارد و خیلی عجیب است که دولت با یک شرکت بی‌سابقه وارد چنین معامله ای بشود».

در این رابطه بیشتر بخوانید:

منبع خبر: گلوبال نیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز