عفو بین‌الملل: رئیس‌جمهوری فرانسه برای جلوگیری از اعدام ۷ جوان عربستانی باید بر ولیعهد سعودی فشار بیاورد

Submitted on جمعه, 06/16/2023 - 07:22

عفو بین‌الملل در بیانیه اخیر با اشاره به حکم اعدام ۷ مرد جوان که در زمان ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال سن داشته‌اند رسماً از رئیس‌جمهوری فرانسه خواست که طی گفتگوهای خود با ولیعهد عربستان سعودی در کاخ الیزه، خواستار توقف اجرای حکم اعدام آن‌ها شود.

.@EmmanuelMacron, alors que vous recevez le prince hériter saoudien Mohammed Ben Salman à l'Élysée, sept jeunes risquent d’être exécutés de façon imminente en Arabie Saoudite.Nous vous exhortons à demander à #MBS l'annulation de leur exécution !https://t.co/XSS7vL1Lyr

در بیانیه روز جمعه سازمان عفو بین‌الملل همچنین آمده است: «ما از دولت فرانسه می‌خواهیم که از تمام نفوذ خود برای اعمال فشار بر مقامات عربستان سعودی استفاده کند تا آن‌ها به اجرای حکم اعدام در این کشور در اسرع وقت پایان دهند».

در همین حال، عفو بین‌الملل در بیانیه اخیر خود از امانوئل ماکرون خواست که با تاکید بر اهمیت حقوق بشر در عربستان سعودی، از محمد بن سلمان بخواهد که با لغو حکم اعدام این هفت مرد جوان، گام مهمی در راستای لغو مجازات اعدام بردارد.

علیرغم تعهد مقامات عربستان سعودی مبنی بر پایان دادن به مجازات اعدام علیه افرادی که در زمان ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال سن داشته‌اند، هفت مرد جوان در این کشور در حال حاضر در معرض خطر اجرای حکم اعدام قرار دارند.

در همین حال، رادیوی بین‌المللی فرانسه نیز در گزارشی با انتقاد از سکوت کشورهای غربی در خصوص نقض حقوق بشر از سوی عربستان سعودی اعلام کرد که امانوئل ماکرون و محمد بن سلمان در مورد موضوعات متعدد از جمله جنگ اوکراین و بحران لبنان گفتگو می‌کنند.

ولیعهد عربستان سعودی در جریان سفر خود به فرانسه همچنین قرار است در نشست پاریس در مورد پیمان مالی جدید جهانی که به میزبانی امانوئل ماکرون در تاریخ ۲۲ تا ۲۳ ژوئن برگزار می‌شود نیز شرکت کند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز