فضای اداری لوکس تورنتو منجر به فروپاشی آژانس املاک تجاری شد، اجاره به کمپانی ثالث در سه ماهه اول ۱۳/۵ درصد افزایش یافت

Submitted on Mon, 05/29/2023 - 19:41

فضای اجاره به کمپانی ثالث در مرکز شهر تورنتو در سه ماهه اول افزایش یافت زیرا کسب و کارها به دنبال رونق کار از خانه در طول کووید، به تغییر اندازه فضاهای کاری خود ادامه دادند و حتی ساختمان های اداری لوکس سطح بالا نیز تأثیر آن را احساس کردند.

بر اساس گزارش شرکت املاک و مستغلات JLL Inc، در سه ماه اول سال جاری، فهرست های اجاره به کمپانی ثالث در مرکز شهر تورنتو نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، ۱۲۳/۵ درصد افزایش یافت و به بیش از ۴/۳۶ میلیون فوت مربع رسید. در حالی که این افزایش به اندازه افزایش ۲۰/۸ درصدی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ نبود، سومین سه ماهه متوالی افزایش متراژهای اجاره به کمپانی ثالث را نشان داد.

نرخ کلی مکان خالی به ۱۳/۸ درصد افزایش یافته است، اما اجاره بها ثابت ماند و اندکی و به میزان ۰/۳ درصد کاهش یافت.

در این گزارش آمده است: «آخرین ارقام مبتنی بر این واقعیت است که هیچ فضای اداری جدیدی در طول سه ماهه وارد بازار نشده است، اما با توجه به تکمیل چندین پروژه اداری دیگر که قرار است در سال جاری تکمیل شود، احتمال دارد با تحویل ساختمان‌ها، نرخ‌ مکان های خالی در مرکز شهر تورنتو افزایش یابد.» انتظار می رود برخی از تکمیل ساخت و سازها تا سال ۲۰۲۴ کند شود.» این گزارش خاطرنشان می کند که انتظار می رود با بازگرداندن کارگران به دفاتر، فعالیت لیزینگ ثابت بماند.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، ساختمان‌های اداری مطلوب «درجه A»، اغلب در مکان‌های بهتر، با مستاجران بیشتر، با اجاره‌های بالاتر از بازار. در سه ماهه اول، زمانی که شرکت‌ها نیازهای فضای اداری خود را مورد ارزیابی مجدد قرار دادند، ضربه‌ خورد.

بیشتر فضای اجاره فرعی جدید متعلق به شرکت محبوب Shopify که یک شرکت فناوری است ، در ماه دسامبر از برنامه های خود برای توسعه به The Well، یک مجتمع اداری، مسکونی و خرده فروشی جدید در مرکز شهر تورنتو خارج شد. در سه ماهه اول سال نزدیک به ۳۵۰۰۰۰ فوت مربع فضای اجاری را به کمپانی ثالث را به بازار بازگرداند.

این شرکت فن‌آوری در ابتدا قصد داشت 254000 فوت مربع فضا را اجاره کند، با گزینه گسترش به 433752 فوت مربع دیگر، نهایتاً یک دفتر در مرکز کینگ پورتلند King Portland اجاره کردند.

در منطقه مالی، بانک نوا اسکوشیا 304704 فوت مربع از فضای خود را در اسکوشیا پلازا رها کرد زیرا فضای خود را ادغام کرد و تعدادی از کارکنان را به خیابان 40 Temperance منتقل کرد و آخرین توسعه ی خود را در مرکز Bay-Adelaid با 420000 فوت مربع صورت داد.

ناظران بازار انتظار دارند که جهش در فضای اجاره به کمپانی ثالث کوتاه مدت باشد، به این معنی که فضای اداری اصلی با بازگشت کارمندان به دفتر کار خود را ادامه خواهد داد.

جاناتان پرتز، مدیر کل JLL برای منطقه تورنتو بزرگ، گفت که او می بیند که شرکت هایی سه تا چهار روز در هفته کارمندان خود را فرا می خوانند و به دنبال فضایی با کیفیت بالا با امکانات بیشتر در بازار اداری هستند.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز