فایننشال تایمز: آمریکا از ایران خواسته تا فروش پهپاد به روسیه را متوقف کند

Submitted on چ., 08/16/2023 - 06:55

این روزنامه اقتصادی به نقل از یک مقام ایرانی و یک منبع نزدیک به مذاکرات نوشت که این گفتگوها در کنار مذاکرات بر سر توافق تبادل زندانیان در هفته گذشته انجام شده است.

هفته گذشته ایران در ازای انتقال بخشی از پول‌های مسدود شده خود در کره جنوبی به قطر برای مصارف «غیر تحریمی» به چهار شهروند آمریکایی بازداشت شده اجازه داد تا از زندان اوین به حبس خانگی بروند. به گفته فایننشال‌تایمز نفر پنجم از قبل در حبس خانگی بود.

همچنین بخوانیدامیرعبداللهیان درباره شمار زندانیان آمریکایی و مذاکره برای مبادله آن‌ها: «عدد در این زمینه خیلی مهم نیست»

در گزارش روزنامه انگلیسی آمده است که ایالات متحده ایران را تحت فشار قرار می‌دهد تا علاوه بر توقف فروش پهپادهای نظامی به روسیه که مسکو در جنگ اوکراین از آن‌ها استفاده می کند، از تحویل قطعات یدکی این هواپیمای بدون سرنشین به روسیه نیز خودداری کند.

رویترز نوشت کاخ سفید و وزارت خارجه ایران به درخواست این خبرگزاری برای اظهار نظر در این باره پاسخ ندادند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۱۵ اوت گفت که ایالات متحده فشارهای خود بر ایران و برنامه هسته‌ای این کشور را ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بلینکن افزود: «هیچ چیزی در رویکرد کلی ما نسبت به ایران تغییر نکرده است. ما راهبرد بازدارندگی، فشار و دیپلماسی را دنبال می‌کنیم.»

در چند ماه گذشته اوکراین، آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی جمهوری اسلامی را به فروش پهپادهای نظامی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین متهم کرده‌اند. ایران ضمن رد این اتهامات می‌گوید که تعدادی پهپاد قبل از شروع حمله نظامی مسکو به اوکراین، به روسیه داده است.

همچنین بخوانیدجنگ اوکراین؛ بریتانیا یک شرکت ایرانی را به دلیل ارسال پهپاد به روسیه تحریم کرد

مقامات اوکراینی بارها از ساقط کردن پهپادهای ساخت ایران در حملات روسیه به کشورشان خبر داده‌اند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز