فاش شدن وضعیت فعلی ساخت و ساز املاک در تورنتو! ۸۰۰ کارگر ساختمانی بیکار شدند و خانه های ورشکسته به حراج گذاشته شد

Submitted on پ., 03/14/2024 - 20:45

در حالی که فروش خانه و فهرست های جدید در منطقه تورنتو بزرگ در ماه فوریه اندکی افزایش یافت، یک کارگر ساختمانی در تورنتو در ویدئویی هشدار داد که صنعت ساخت و ساز این شهر با مشکل بزرگی روبرو است زیرا قیمت های گزاف خانه باعث دور از دسترس شدن تعداد زیادی از خریداران بالقوه شده است.

در TikTok، کاربر @procarpentrytrips ویدیویی را که چند ماه پیش گرفته بود به روز کرد و در آن گفت که بسیاری از کارگران ساختمانی به دلیل قیمت گران مسکن شهر بیکار هستند.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، "این در مورد وضعیت تورنتو است. بسیاری از کارگران ساختمان سازی چوب بیکار هستند، شایعات بیشتر وبیشتر می شود. ساخت و ساز متوقف شده است، هیچ اسکلت ساختمانی بالا نمی رود، هیچ کس خانه ای نمی خرد. چه کسی توان خرید خانه ای به ارزش ۱/۵ میلیون دلار را دارد، چه کسی می تواند خانه ای با نرخ بهره ۵ درصد را بپردازد؟

در ویدیویی که اخیراً به‌روزرسانی شده است، این مرد توضیح می‌دهد که از زمانی که اولین ویدیوی TikTok خود را گرفته است، اوضاع بدتر شده است.

نجاران تورنتو هشدار می دهند که کار در بخش ساخت و ساز در حال خشک شدن است.

"این بدترین چیزی است که تا به حال دیده ام" هیچ کس خانه نمی خرد.

وی گفت: بچه ها حدود ۶ ماه پیش این وضعیت بود و متأسفانه در این زمان بدترین اتفاق افتاده است. اکنون بدترین وضعیت کمبود شغلی است که تا به حال دیده ام. فقط در زمستان امسال در کل منطقه تورنتو بزرگ تنها ۱۰۰ پروژه ساختمانی اساسی مسکونی وجود داشت.

"این چیز ناشناخته ای است، بیش از ۸۰۰ کارگر اصلاً کار ندارند و هفته ها در خانه گیر کرده اند. من شخصاً سه نفر را می شناسم که در حال ورشکستگی هستند و یکی که خانه اش قرار است برای مزایده تصرف شود. آنها می خواهند به استرالیا بروید و به آمریکا بروید، مانند فرار از بدهی است، چه کسی مقصر است؟ تنها در کل جی تی ای یک شغل برای بنای اسکلت ساختمان لیست شده است.

"در دو ماه گذشته گاهی اوضاع بهتر بوده است و گاهی نه! دو یا سه نفر در هفته درخواست می دهند. قبلا هر ساعت دو یا سه نفر جذب می شدند. شش سال پیش، ۳۰ آگهی جدید در روز و ۳۰ استخدام جدید وجود داشت.

درست است! من برای بزرگترین پیمانکار برق در کانادا کار می کنم و در ماه گذشته تعداد زیادی برقکار را اخراج کرده ایم، در حال حاضر ۶۰۰ نفر در لیست اتحادیه ما هستند که منتظر ۶ تا ۸ ماه صبر کنند تا تماس دیگری با آنها گرفته شود.

من از اینکه گزارشگر اخبار بد باشم متنفرم. در تلاش نیستم ترس را گسترش دهم، سعی می کنم واقعیت را بگویم و به مردم هشدار دهم که همه چیز در حال جدی شدن است.

این یک حقیقت است. من یک ماه از کار غیبت داشتم و یک ماه پیش حدود ۳۰ شغل وجود داشت و امروز که برگشتم ۵ تا کار قدیمی مانده بود که رو به اتمام بود و نه چیز دیگری! چند کارمند زود تر از موعد از کار برکنار شدند.

واکنش‌ها به TikTok متفاوت بوده است، به طوری که برخی از کارگران ساختمانی برای یافتن کار مشکل دارند و برخی دیگر ادعا می‌کنند که در چند ماه گذشته نتوانسته‌اند کار مکفی را داشته باشند.

من روز جمعه با یک پیمانکار صحبت کردم، او گفت سال های ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ سال های پرکاری بود اما اخیراً کار کم شده است.

یک نفر در TikTok پاسخ داد: "من به عنوان یک برقکار در تورنتو، از نوامبر بیکار هستم، و این طولانی ترین دوره بیکاری در ۹ سال شغلی من می باشد. من در یک اتحادیه هستم و لیست شغل به سختی تتزل کرده است."

شخص دیگری پاسخ داد: رکود ساخت و ساز نشانگر بزرگ فاجعه قریب الوقوع است.

بر اساس گزارش هیئت املاک و مستغلات منطقه تورنتو (TRREB)، فروش خانه و تعداد فهرست های جدید در منطقه تورنتو بزرگ در ماه فوریه سال به سال و ماه به ماه افزایش یافته است و قیمت های فروش نیز نسبت به سال قبل اندکی افزایش یافته است.

کارگزاران املاک و مستغلات بیش از ۵۶۰۰ فروش خانه GTA را از طریق سیستم MLS TRREB در فوریه گزارش کردند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته ۱۷/۹ درصد افزایش داشت.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز