دیدبان حقوق بشر سوریه: اسرائیل به مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی حمله کرد؛ از آغاز ۲۰۲۳، شش عضو سپاه در سوریه کشته شدند

Submitted on Mon, 08/07/2023 - 05:56

بر أساس گزارش، نهاد غیردولتی دیدبان حقوق بشر سوریه، مستقر در بریتانیا، در نتیجه حملات بامداد دوشنبه ۱۶ مرداد، شش نفر از جمله چهار سرباز سوری کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

بنا بر اعلام دید‌بان حقوق بشر سوریه، در نتیجه حملات اسرائیل، انبارهای سلاح و مهمات در نقاط مورد هدف، منهدم شدند.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، در حملات اسرائیل از منطقه جولان به نزدیکی دمشق، پدافند هوایی سوریه برخی موشک‌ها را رهگیری کرده است.

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه تایید کرد: در طول شب صدای چندین انفجار در دمشق شنیده شده است.

منابع خبری دولتی در سوریه نیز بروز خسارات مالی، در نتیجه حملات اسرائیل، را تائید کردند.

بر اساس آخرین آمارهای ثبت شده از سوی نهاد غیردولتی دیدبان حقوق بشر سوریه، اسرائیل از آغاز سال ۲۰۲۳، طی کمتر از ۸ ماه، ۲۲ بار خاک اسرائیل را هدف حملات خود قرار داده است. این حملات، شامل ۱۷ حمله هوایی و پنج حملهٔ زمینی بوده است.

بر أساس این آمار، در نتیجه این حملات، «۵۱ نقطه»، از جمله ساختمان‌ و انبارهای سلاح و مهمات، هدف حمله قرار گرفته و منهدم شدند.

همچنین، طبق این گزارش، در این حملات «۵۹جنگجو»، از جمله «۲۲ شبه‌نظامی وابسته به ایران با ملیت‌های غیرسوری»، «۶ عضو سپاه پاسداران»، «۴ تن از شبه‌نظامیان سوری وابسته به ایران» و «۳ تن از نیروهای حزب‌الله لبنان»‌ کشته شدند.

همین آمار می‌افزاید: مناطقی در دمشق و حومه این شهر، که از آغاز سال جاری، بیشترین حملات را شاهد بودند، دست‌کم ۹ بار هدف حملات اسرائیل قرار گرفته است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز