دولت کانادا به کاهش قیمت تلفن همراه کمک می کند!

Submitted on Mon, 07/24/2023 - 21:04

کاهش اخیر قیمت خدمات تلفن و اینترنت در کانادا، برخی از ناظران را نسبت به این روند خوشبین کرده است، اما صاحبان صنعت می گویند که هنوز راه زیادی برای بهبود مقرون به صرفه بودن مخابرات وجود دارد.


آخرین گزارش تورم آمار کانادا که در این هفته منتشر شد، نشان داد که مصرف کنندگان در ماه جولای پس از کاهش ۸/۲ درصدی در ماه می، ۱۴/۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل هزینه کرده اند.

به طور کلی، هزینه های خدمات تلفن در ماه جولای ۱۱/۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت. اداره آمار این سقوط را به کاهش قیمت طرح های داده تلفن همراه و دسته ای از قیمت گذاری های تبلیغاتی نسبت داد.

Gerry Wall of Wall Communications Inc گفت: این ارقام مطابق با روند کاهشی هزینه خدمات مخابراتی در کانادا در سال های اخیر است. شرکت وال گزارش سالانه ای را منتشر می کند که قیمت تلفن و اینترنت در کانادا را با قیمت های دیگر کشورها مقایسه می کند.

او گفت: «تکنولوژی استفاده از طیف را بهبود می‌بخشد، نحوه عملکرد شبکه را بهبود می‌بخشد، شبکه را کارآمدتر می‌کند، بنابراین احتمالاً این دلیل اصلی کاهش قیمت‌ها است.

او همچنین گفت که ورود Videotron شرکت Quebecor به بازار ملی از طریق خرید Freedom Mobile از Shaw Communications Inc می تواند روند کاهش قیمت را تسریع بخشد. این شرط خرید Shaw توسط Rogers Communications Inc در ماه آپریل برای کاهش نگرانی‌های رقابتی بود.

وال گفت که ظهور شرکت چهارم می تواند باعث کاهش بیشتر قیمت ها شود.

داده‌های اداره آمار نشان می‌دهد که قیمت خدمات دسترسی به اینترنت در ماه جولای ۳/۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. این افت ماهانه به میزان ۵ درصد می باشد که بزرگترین افت ماهانه از ماه فوریه ۲۰۱۹ است. این کاهش تا حد زیادی به دلیل تبلیغات در انتاریو و قیمت های پایین تر در کبک است.

نیک کیونکا، سخنگوی انجمن مخابرات کانادا در بیانیه‌ای گفت: «کاهش‌های اخیر قیمت‌ها آخرین تحول در روند کاهشی چند ساله قیمت در بازار بی‌سیم کانادا و نشانه‌ای از ادامه رقابت شدید در بازار موبایل کانادا است».

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش اداره آمار، هزینه خدمات تلفن همراه طی سه سال گذشته ۳۳/۳ درصد کاهش یافته است.

Kyonka اضافه کرد که صنعت مخابرات در حال نظارت بر تأثیر خرید Freedom Mobile بر روند قیمت است.

Freedom Mobile که در ماه می اعلام شد، یک طرح ۵۰ دلاری در ماه ارائه خواهد کرد که شامل مکالمه نامحدود و تکست و 40G حجم داده است. این اتفاق به دنبال الزام وزیر صنعت فدرال فرانسوا فیلیپ شامپاین در ماه مارچ افتاد که گفت Videotron باید بسته هایی را حداقل ۲۰ درصد کمتر از رقبا ارائه دهد.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز،‌ با این حال، گزارش جدید Wall نشان می‌دهد که کانادا همچنان برخی از بالاترین قیمت‌های تلفن همراه و خدمات باند پهن را تا سال ۲۰۲۲ در جهان خواهد داشت.

دیوید سوبرمن، استاد بازاریابی در دانشکده مدیریت روتمن دانشگاه تورنتو، می گوید: «در مقایسه با مردم کشورهای دیگر، قیمت های ما هنوز نجومی است. اگرچه هزینه واقعی ما برای ارتباطات سیار ۱۵ درصد کاهش یافته است، اما هنوز بسیار بالاتر از سایر کشورها است.

سوبرمن گفت که قرارداد راجرز-شاو به Freedom Mobile این فرصت را داد تا با قیمت پایین‌تر به چهارمین اپراتور ملی تبدیل شود، اما او تردید داشت که تأثیر منفی افزایش تمرکز ناشی از ادغام را جبران کند.

او گفت: «این صنعت در سال گذشته به ویژه پس از ادغام رابرز و شاو تحت بررسی قرار گرفت، بنابراین من گمان می‌کنم این شرکت‌ها می‌خواهند قیمت‌های جذاب‌تری ارائه دهند.

ما تعداد رقبا را افزایش ندادیم. فقط آن را مرتب کردیم و احتمالاً به همین دلیل است که شاهد قیمت گذاری جذاب تری در گوشی ها هستیم.

لورا تریب، مدیر اجرایی OpenMedia، سازمانی که از مقرون به صرفه بودن اینترنت دفاع می کند، گفت که بسیاری از مصرف کنندگان در برنامه های قرنطینه احساس بار کمتری ندارند.

در حالی که ارقام ماه جون گامی در جهت درست است، Tribe گفت که قیمت‌های مخابراتی در کانادا همچنان کندتر از سایر کشورها کاهش می‌یابد. هزینه متوسطی که برای هر کاربرخرج می شود برای این شرکت‌ها در حال افزایش است، حقوق کارکنان شرکت های تلفن در حال افزایش است، با این حال، ارائه خدمات تلفن همراه ارزان‌تر و ارزان‌تر ارائه می شود و دلیل آن تکنولوژی است که قیمت های مناسب برای مشتریان ارائه میدهد.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians

بیشترین بازدید اخبار امروز