دفاتر خالی در مرکز شهر تورنتو به بالاترین حد خود در ۲۸ سال گذشته رسید

Submitted on Mon, 04/17/2023 - 20:39

بر اساس یک گزارش جدید، میزان فضای اداری خالی در مرکز شهر تورنتو به سطحی رسیده است که در ۲۸ سال گذشته دیده نشده است، زیرا این صنعت دستخوش تحولی شده است که تا کنون شاهد آن نبوده است .

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز،‌ ابر خدمات املاک تجاری CBRE Limited گزارش داده های دفتر کانادا را برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ منتشر کرده است و گزارش می دهد که نرخ مکان خالی در مرکز شهر تورنتو در سه ماهه اول به ۱۵/۵ درصد رسیده است که بالاترین سطح از سال ۱۹۹۵ است.

این ارقام به دلیل آنچه CBRE توصیف می‌کند به‌عنوان شرکت‌هایی که به سازگاری به سوی مدل‌های کاری هیبریدی ادامه می‌دهند و صاحبخانه‌های اداری «در تلاش برای جذاب ماندن آن» هستند، هدایت می‌شوند.

انتشار خبری از CBRE با شکاف رو به رشد بین دفاتر قدیمی‌تر غیر استاندارد و فضای اداری مدرن و مجهز نشان داد که این صنعت در حال نوسان است، .

در حالی که مکان خالی نرخ بالایی را از آن خود کرده است، داده ها همچنین نشان می دهد که فضای اداری مرکز شهر از سال ۲۰۲۲ به دلیل ترتیبات کاری سنتی و الزام به بازگشت تدریجی به دفاتر، بازگشایی شده است، در حالی که تقاضا برای دفاتر مشاغلی مانند حقوقی، مالی، بیمه و املاک و مستغلات تقاضا قوی می باشد.

با این حال، CBRE گفت که اخراج کارکنان به دلیل رکود در بیشتر صنایع دیگر، به ویژه در فناوری، منجر به نرخ بالای مشاغل خالی شده است.

رئیس CBRE کانادا، پل موراسوتی پس از انتشار این گزارش گفت که نیاز به فضایی برای کالاهای ارزان از بین رفته است و نیاز به فضایی به عنوان نیروی محرکه ی بهره وری و رشد کسب و کار، جایگزین شده است. از آنجایی که شرکت‌ها می‌دانند کار از راه دور و زندگی واقعی گزینه‌های باینری و در تضاد با هم نیستند، بلکه در واقع مکمل یکدیگر هستند، تمرکز بیشتر بر روی مکان های اداری با کیفیت بالاتر و در دسترس عموم می باشد.

با توجه به اتحاد تحقیقات منطقه‌ای استراتژیک، که داده‌های اشغال دفاتر را در بخش‌های دولتی، خصوصی و نهادی شهر تورنتو دنبال می‌کند، نرخ اشغال شهر از ابتدای سال کمی بیش از ۴۰ درصد است (در مقایسه با قبل از COVID-19). .

این گروه که داده‌ها را از شهر تورنتو و BIAهای مختلف آن استخراج می‌کند، در گزارش اخیر خود گفت که مدیران عامل می‌گویند کار از راه دور "به ویژه برای مسیرهای شغلی جوانان مضر است، عمدتاً به این دلیل که متخصصان ارشد باتجربه به تعداد بالای هشداردهنده‌ای در خانه مانده اند و فرصت های آموزش حضوری از جوانان به این طریق دریغ می شود.

در خارج از تورنتو، مونترال و اتاوا به ترتیب ۱۶/۵ درصد و ۱۳/۲ درصد، نرخ خالی بالای دفتر را ثبت کردند. نرخ جای خالی ونکوور به ۱۰/۴ درصد افزایش یافت که بالاترین سطح از سال ۲۰۰۴ است.


در سطح ملی، نرخ خالی دفاتر کانادا به بالاترین حد خود یعنی ۱۷/۷ درصد رسید.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز