CREA شاخص قیمت مسکن کانادا را در ماه اکتبر منتشر کرد

Submitted on چ., 11/15/2023 - 18:45

روز چهارشنبه، آمار منتشر شده توسط انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA) نشان داد که فروش مسکن ملی در اکتبر ۲۰۲۳ نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است.

فروش خانه ثبت شده در سیستم MLS کانادا در اکتبر امسال ۲۰۲۳ به میزان ۵/۶ درصد کاهش یافت. این کاهش شدید به دلیل فروش کمتر در چندین نقطه مهم املاک و مستغلات کانادا بود.

تعداد واقعی (تعدیل فصلی) تراکنش ها در اکتبر ۲۰۲۳ به میزان ۰/۹ درصد بیشتر از اکتبر سال ۲۰۲۲ بود.

لری سرکوا، رئیس CREA گفت: "در ماه نوامبر هستیم، اما به نظر می رسد بسیاری از خریداران بالقوه خانه قبلاً وارد خواب زمستانی شده اند. داده های اکتبر همچنین نشان می دهد که برخی از فروشندگان ممکن است برنامه های فروش خود را تا بهار آینده به تعویق بیندازند. با این حال، افراد زیادی در این زمینه فعال هستند. بازار به امید انجام معاملات در سال جاری است.

شان کاتکارت، اقتصاددان ارشد CREA گفت: "ما می دانیم که تقاضا برای مسکن در سراسر کشور بسیار بالا است، اما داده های فروش مجدد ماه اکتبر بیشتر تایید می کند که این تقاضا ممکن است در بازار مسکن موجود برای بقیه سال احساس نشود." حداکثر تا بهار ۲۰۲۴."بازگشت مسکن در بهار امسال پیش بینی چیزی است که ممکن است در سال آینده ببینیم. اما این بستگی به این دارد که آیا بانک کانادا مجبور است تا مارچ آینده دوباره نرخ بهره را افزایش دهد. آیا برای اولین بار شاهد کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی خواهیم بود؟

تعداد خانه‌های تازه ثبت‌شده در ماه اکتبر ۲/۳ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت که اولین کاهش از ماه مارچ بود.

از آنجایی که فروش در ماه اکتبر بیش از فهرست های جدید کاهش یافت، نسبت ملی فروش خانه به فهرست های جدید به ۴۹/۵ درصد کاهش یافت که پایین ترین سطح در یک دهه اخیر است. بالاترین سطح این شاخص در فروردین ماه ۶۷/۹ درصد بوده است. میانگین بلندمدت این شاخص ۵۵/۱ درصد است.

در پایان اکتبر ۲۰۲۳، موجودی مسکن ملی ۴/۱ ماه بود که یک ماه کامل از پایین ترین سطح ۳/۱ ماه در ماه می افزایش داشت. با این حال، موجودی لیست ها کمتر از میانگین بلندمدت پنج ماه گذشته باقی مانده است.

دو داده نسبت به سال قبل افزایش یافتند
شاخص ترکیبی قیمت خانه MLS (HPI) در اکتبر ۲۰۲۳ به میزان ۰/۸ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت. در حالی که کاهش قیمت مسکن هنوز عمدتاً در انتاریو متمرکز است، قیمت مسکن در حال حاضر در بخش‌هایی از بریتیش کلمبیا شروع به کاهش می‌کند و شاخص HPI به میزان ۱/۱درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

میانگین ملی واقعی قیمت خانه (بدون تعدیل فصلی) در اکتبر ۲۰۲۳، 656625 دلار بود که نسبت به اکتبر سال ۲۰۲۲ به میزان ۱/۸ درصد افزایش داشت.

CREA هشدار می‌دهد که اطلاعات میانگین قیمت ممکن است در شناسایی روندها در طول زمان مفید باشد، اما قیمت‌های واقعی را در مراکزی که از جوامع مختلف تشکیل شده‌اند را نشان نمی‌دهد، و همچنین تفاوت قیمت‌ها بین مناطق جغرافیایی را در نظر نمی‌گیرد. آمار موجود در این گزارش شامل انواع مسکن می باشد.

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز