CMHC: با سرعت ساخت و ساز فعلی، کانادا تا سال ۲۰۳۰، با کمبود سه و نیم میلیون خانه مواجه است

Submitted on ش., 06/25/2022 - 19:32

طبق آخرین گزارش ، با سرعت فعلی ساخت و ساز، کانادا تا سال ۲۰۳۰ با کمبود ۳/۵ میلیون خانه مواجه خواهد شد که بسیار کمتر از استانداردهای توان خرید مسکن است.

شرکت وام مسکن و مسکن کانادا (CMHC) آخرین تحلیل خود را در مورد چالش های سهام مسکن کانادا در روز پنجشنبه منتشر کرد.

CMHC پیش‌بینی می‌کند که کانادا بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰، تعداد ۲/۱ میلیون واحد مسکونی اضافه خواهد کرد و تعداد کل خانه در کشور را به ۱۹ میلیون خواهد رساند. این عدد برای مسکن برای همه کانادایی ها مکفی نیست.

CMHC پیش‌بینی می‌کند که کانادا تا آن زمان به بیش از ۲۲ میلیون واحد برای تأمین مسکن مقرون‌ به‌ صرفه برای جمعیت رو به رشد نیاز خواهد داشت.

این گزارش خاطرنشان می کند که رویکرد کانادا در تامین مسکن نیاز به بازنگری دارد. در طول سال‌ها، شواهد بسیاری مبنی بر فروپاشی سیستم‌های تامین مسکن در بسیاری از مناطق کانادا وجود داشته است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، CMHC خاطرنشان کرد که عرضه تنها یکی از عوامل موثر بر مقرون به صرفه بودن مسکن است و تسریع در سرعت ساخت و ساز به تنهایی مشکل را حل نخواهد کرد. سایر عواملی که در این گزارش در نظر گرفته نشده اند شامل سیاست های دولت بر تقاضا و روند کار از خانه پس از همه گیری است.

بر اساس این گزارش، دو سوم کمبود مسکن در استان های انتاریو و بریتیش کلمبیا خواهد بود. کبک نیز به دلیل نیاز به افزایش عرضه در دهه آینده استان مطرح در مضیغه ی مسکن می باشد.

CMHC همچنین خاطرنشان کرد که تسریع ساخت و ساز تنها راه افزایش عرضه نیست. با افزایش نسبت خانوارهای کانادایی مسن تر، اتخاذ یک مدل مسکن چند نسلی نیز فشار تقاضا را کاهش می دهد.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز