چین به قرنطینه اجباری مسافران پایان می‌دهد

Submitted on پ., 12/29/2022 - 11:32

چین به قرنطینه اجباری مسافران پایان می‌دهد

به نقل از پکن– چین از تاریخ ۸ ژانویه به قانون قرنطینه اجباری در بدو ورود به این کشور پایان خواهد داد، به این ترتیب آخرین بقایای سیاست‌های بهداشتی سختگیرانه «بدون کووید۱۹»، که این کشور را برای تقریباً سه سال منزوی کرده بود، از بین خواهد رفت.

این تصمیم در شرایطی اتخاذ می‌شود که چین از زمان کنار گذاشتن اکثر محدودیت‌های بهداشتی خود در ابتدای ماه جاری، شیوع مجدد بیماری را تجربه می‌کند.

کمیسیون بهداشت که به عنوان یک وزارتخانه فعالیت می‌کند. عصر دوشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از ماه آینده، برای ورود به خاک چین، ارائه نتیجه منفی آزمایش کووید۱۹ که در کمتر از ۴۸ ساعت قبل گرفته شده باشد، کافی خواهد بود.

چین تنها قدرت اقتصادی بزرگی است که به اعمال قرنطینه‌ها در بدو ورود به خاک خود ادامه داده و در صورت عدم رعایت آن به جریمه گردشگران می‌پرداخت. البته در ماه‌های اخیر از شدت سختگیری‌ها کاسته شده است. در حال حاضر شرایط قرنطینه اجباری شامل ۵ روز اقامت در هتل و به دنبال آن ۳ روز بودن تحت نظر در منزل می‌باشد.

دیگر آن‌ها کووید۱۹ را مشابه بیماری ذات الریه نمی‌دانند، بلکه آن را یک بیماری واگیر که درصد خطر آن پایین‌تر است، تلقی می‌کنند. به گفته مقامات، این طبقه بندی بهداشتی جدید دیگر نمی‌تواند قرنطینه اجباری موجود را توجیه کند.

کمیسیون بهداشت همچنین به احیای تدریجی سفرهای خارجی برای چینی‌ها، بدون پیشبرد جدول زمانی اشاره داشته است. قبلاً تنها مجوز سفرهای دارای دلایل قانع کننده صادر می‌شد. مرزهای این کشور از سال ۲۰۲۰ تقریباً به طور کامل به روی اتباع خارجی بسته شده است. چین تقریباً سه سال است که صدور ویزای توریستی را متوقف کرده و این در حالی است که ارتباطات هوایی بین‌المللی آن نیز به شدت کاهش یافته است.

از سال ۲۰۲۰، چین اقدامات سختگیرانه‌ای را تحت عنوان «بدون کووید۱۹» اعمال کرده است. و این شرایط محافظت از افرادی که بیشتر در معرض خطر بوده و یا واکسینه نشده‌اند را ممکن ساخته است.

دولت در تاریخ ۷ دسامبر و بدون اطلاع قبلی، به اکثر این اقدامات که خشم فزاینده‌ای را در میان مردم ایجاد کرده است. و تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد داشته است، پایان داد. از آن زمان، تعداد موارد ابتلا افزایش یافته و ترس از مرگ و میر در میان مسن‌ترین افراد، به ویژه افرادی که آسیب پذیرتر هستند، به شدت افزایش یافته است.

بسیاری از کوره‌سوزی‌هایی که با خبرگزاری فرانسه مصاحبه کرده‌اند، در روزهای اخیر از هجوم غیرعادی اجساد برای سوزاندن خبر داده‌اند. این وضعیتی است که تا حد زیادی توسط رسانه‌های چینی نادیده گرفته می‌شود. بیمارستان‌ها نیز مملو از بیماران است. و این در حالی است که یافتن داروهای ضد آنفولانزا در داروخانه‌ها دشوارتر از پیش می‌باشد و کشور کم کم باید یاد بگیر که در کنار این ویروس به زندگی خود ادامه دهد.

شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، روز دوشنبه دستور ساخت یک «سنگر محافظتی» در برابر کووید۱۹ و حفاظت از شرایط زندگی در چین را ارائه داده است. از زمان کنار گذاشتن اکثر پروتکل‌های بهداشتی، این اولین اظهار نظر عمومی او بوده است.

این مقام ارشد پکن روز دوشنبه گفت: «پیشگیری و کنترل کووید۱۹ در چین با وضعیت و وظایف جدیدی همراه است.»

شی جین پینگ به نقل از تلویزیون دولتی CCTV دستور داده است:

«ما باید یک کمپین سلامتی میهن پرستانه هدفمندتر را پیش ببریم و یک سنگر محکم در برابر این همه گیری ایجاد کنیم».

بر اساس تخمین‌های چندین مطالعه غربی، برداشتن این محدودیت‌ها می‌تواند منجر به مرگ حدود یک میلیون نفر در ماه‌های آینده شود. چین روز یکشنبه اعلام کرده است که دیگر آمار ابتلا و مرگ و میر کووید۱۹ را منتشر نخواهد کرد. آن‌ها به دلیل عدم تطابق کامل اعداد با موج اپیدمی کنونی که کشور را تحت تأثیر قرار داده است، به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

بر اساس یک گزارش رسمی، پرجمعیت‌ترین کشور روی کره زمین از زمان لغو محدودیت‌ها تنها شش مورد مرگ ناشی از کووید۱۹ را ثبت کرده است. رقمی که به گفته بسیاری از کارشناسان تا حد زیادی پایین‌تر از حد معمول است.

چینی‌ها در روزهای اخیر متوجه اختلاف فاحش آمار رسمی و نرخ ابتلا در بین بستگان خود و یا حتی مرگ آن‌ها شده‌اند. بنابراین، کلان شهر بزرگ کانتون (مناطق جنوب)، با جمعیت ۱۹ میلیون نفر، خبر به تعویق افتادن مراسم تشییع جنازه افراد را تا تاریخ «پس از ۱۰ ژانویه» اعلام کرده است.

در حال حاضر تحت رویکرد جدیدی که مقامات اتخاذ کرده‌اند، تنها افرادی که به طور مستقیم بر اثر نارسایی تنفسی مرتبط با کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند، به عنوان متوفی این بیماری به حساب می‌آیند.

منبع: lapresse

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز