بزرگترین رویداد "کشاورزی و دامداری و ماهیگیری فرانسه" با حضور امانوئل مکرون گشایش یافت

Submitted on ش., 02/25/2023 - 11:53

نمایشگاه کشاورزی و دامداری فرانسه، که به مدت دو هفته، تا روز ۵ مارس، ادامه دارد، جایگاهی برای کشاورزان و دامداران این کشور است تا خدمات خود در حوزه کشاورزی، دامداری، ماهیگیری، صنایع دستی و میراث روستایی فرانسه، خدمات و حرفه‌های کشاورزی، دریا و آب شیرین، محیط‌زیست و انرژی، همچنین محصولات مرتبط با جنگل و چوب را در معرض نمایش عموم قرار دهند.

این نمایشگاه، علاوه بر شهروندان فرانسه و شماری از کشورهای جهان، همواره از استقبال چهره‌های سیاسی فرانسه نیز برخوردار بوده است. 

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه،‌ همانند سنت‌ روسای جمهوری پیشین این کشور، در نخستین روز گشایش نمایشگاه کشاورزی و دامداری فرانسه به دیدار فعالان در این حوزه‌ها رفت. 

رئیس‌جمهوری فرانسه حوالی ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح روز شنبه، در محل نمایشگاه کشاورزی و دامداری فرانسه در پاریس، بازدید از این رویداد را با گفتگو با نمایندگانی از صنعت ماهیگیری فرانسه آغاز کرد، گفتگوهایی که با طعم «صدف»، یکی از خوراکی‌های ویژه فرانسویان همراه بود. 

بحران سوخت، یکی از موضوعات مهم در جریان برگزاری پنجاه و نهمین نمایشگاه کشاورزی و دامداری فرانسه است. امانوئل مکرون، به منظور حمایت از ماهیگیران در مقابله با افزایش قیمت سوخت، کمک مالی به ماهیگیران را تا ماه اکتبر تمدید کرد. قرار بود این کمک مالی تا نیمه ماه مه (ماه آینده) به پایان برسد. 

رئیس کمیته ملی ماهیگیری فرانسه، در توضیح این تصمیم به خبرنگاران، گفت: رئیس‌جمهوری به «حفاظت از صنعت ماهیگیری با نام حاکمیت غذایی فرانسه» متعهد است.

به گفته این منبع، این کمک مالی، در مجموع «حدود ۲ و نیم میلیون یورو در ماه» است و فرانسه،«امروز (با انجام این اقدام)، تنها کشوری است که از متخصصان خود در حوزه ماهیگیری حمایت می‌کند».

همزمان با بحران سوخت در اروپا،  در پی وقوع جنگ اوکراین، دولت فرانسه «طرح تاب‌آوری» را با هدف کمک به صنایع به منظور مقابله با پیامدهای اقتصادی جنگ در اوکراین به اجرا گذارد. 

پنجاه و نهمین نمایشگاه کشاورزی و دامداری فرانسه، که با حضور امانوئل مکرون، روز شنبه ۲۵ فوریه، گشایش یافت، به مدت دو هفته در محل برگزاری نمایشگاه‌های فرانسه، «پورت دو ورسای» ادامه دارد. 

این رویداد بزرگ کشاورزی و فرهنگی فرانسه، هر ساله میزبان حضور صدها هزار تن از شهروندان علاقمند و چهره‌های سرشناس سیاسی این کشور است. 

کشاورزان، دامداران، ماهیگیران و صاحبان صنایع در این مدت فرصت دارند تا کالاهای خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند. 

این رویداد بزرگ، که همواره با استقبال وسیع فرانسویان همراه بوده است، در یک رخداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۱ همزمان با شیوع همه‌گیری ویروس کرونا برگزار نشد ومدت زمان برگزاری این رویداد در سال پیش از آن، سال ۲۰۲۰، نیز به دلیل آغاز همه‌گیری کووید در جهان، کاهش یافت. 

نمایشگاه کشاورزی و دامداری، در سال گذشته، با استقبال بیش از ۵۰۲ هزار نفر روبرو شد. کودکان از جمله علاقمندان بازدید از نمایشگاه کشاورزی و دامداری فرانسه هستند. 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز