برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت با حضور افتخاری کانادا

Submitted on ی., 03/14/2021 - 01:11

نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال در تاریخ ۲۰ تا ۲۴ اکتبر برگزار می‌شود. این نمایشگاه برخلاف سال‌های گذشته که از سوی مسئولین مربوطه در فرانکفورت آلمان تدارک دیده می‌شد؛ امسال با یاری دولت کانادا به دو صورت حضوری و مجازی و تلفیقی برگزار خواهد شد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، برگزاری تلفیقی نمایشگاه کتاب فرانکفورت با همکاری دولت کانادا و آلمان در سال ۲۰۲۱ با ادامه روند شیوع ویروس کرونا، به صورت همزمان مجازی و فیزیکی خواهد بود.

این در حالی است که خبر تلفیقی شدن نمایشگاه کتاب، سال گذشته از سوی آلمانی‌ها اعلام شده بود اما با شروع ویروس کرونا صفر تا صد نمایشگاه به صورت مجازی اجرا شد. در آن زمان، با وجود کمک مستقیم دولت آلمان، باز هم امکان تهیه زیرساخت‌های لازم برای برگزاری فیزیکی نبود و مطابق آمار رسمی برنامه‌هایی نظیر ۳ هزار و ۶۲۷ رویداد ادبی و بیش از ۷۰ ساعت برنامه ملاقات با ناشران تخصصی و همچنین ۷۰ ساعت برنامه برای کاربران و مخاطبان عمومی همگی منحل شد.

اخباری که از سوی رئیس نمایشگاه، یورگن بوس، به‌دست خبرنگاران رسید حاوی این نکات بود که امسال حدود 4هزار ناشر به صورت مجازی در نمایشگاه شرکت کرده و بیش از ۷۵۰ سخنرانی و ۲۵۰ ساعت کارگاه و برنامه‌های مختلف برای مخاطبین تداریک دیده شده است.

مسئولین آلمانی تاکید کرده‌اند که فقط سه سالن ۳ و ۴ و ۶ نمایشگاه در حال آماده‌سازی برای رویداد امسال است و حضور ناشران و مخاطبان فقط با ثبت‌نام قبلی امکان‌پذیر خواهد بود.

مطابق حدس‌های زده شده می‌توان انتظار داشت از جمعیت شرکت‌کننده قبل از کرونا در سال ۲۰۱۹ تنها دو سوم آن‌ها برای بازدید حضوری حاضر شوند. تمامی کارگاه‌ها و برنامه‌های اختصاصی آماده شده با نرم‌افزار زوم اجرا خواهد شد. این کشور در اولین تجربه خود در سال گذشته ۳۱ هزار جلد کتاب را از بیش از ۴ هزار ناشر بین‌المللی در معرض نمایش قرار داد. در رویداد کاملا مجازی برگزار شده در سال ۲۰۲۰ از خود کشور آلمان ۱۲۸۳ ناشر، سوئد ۱۰۴ ناشر، اتریش ۹۰ ناشر، آمریکا ۳۳۲ ناشر، بریتانیا ۴۱۸ ، فرانسه ۱۱۶ ناشر، کانادا و چین ۱۲۶ ناشر و از کشور برزیل ۶۷ ناشر ثبت نام کرده و شرکت نموده بودند.

منبع: ایبنا

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز