برای پنجمین سال متوالی، اتباع افغانستان در صدر درخواست پناهندگی از فرانسه قرار گرفتند

Submitted on Mon, 07/03/2023 - 08:43

بنابر گزارش اداره حفاظت از پناهندگان و افراد بدون تابعیت فرانسه (اوفپرا) که دوشنبه ۳ ژوئیه (۱۲ تیر) منتشر شد، با تایید پناهندگی ۵۶ هزار ۲۷۶ نفر پناهنده جدید در سال ۲۰۲۲، شمار پناهندگان تحت حمایت این کشور به بیش از نیم میلیون نفر رسیده است. برای پنجمین سال متوالی، این اتباع افغانستان هستند که بیشترین درخواست پناهندگی را داشته اند.

بر پایه گزارش سالانه اوفپرا، از سال ۲۰۱۸ تا کنون، اتباع افغانستان همواره در صدر بیشترین درخواست‌کنندگان پناهندگی از فرانسه بوده‌اند. از ۱۳۱ هزار درخواست ارائه شده در سال گذشته، ۱۷ هزار پرونده مربوط به افغانستانی‌ا بوده است.

این گزارش حدود ۱۰۰ هزار اوکراینی که از زمان حمله نظامی روسیه به کشورشان به فرانسه آمده‌اند را به حساب نیاورده است. اتباع اوکراین از سیستم خاص و بی‌سابقه‌ای که «حمایت موقت» نامیده می‌شود بهره می‌برند. آن‌ها بدون الزام به ارائه درخواست پناهندگی، از حق اقامت و طیف وسیعی از کمک‌های اجتماعی بهره‌مند شدند.

نکته دیگر گزارش سالانه اداره حفاظت از پناهندگان فرانسه افزایش ۷۵ درصدی درخواست پناهندگی از سوی اتباع روسیه است. ۲ هزار و ۶۱۷ روس در سال گذشته و پس از شروع جنگ به دلیل «ترس از ابراز عقاید سیاسی»، «مخالفت با جنگ» و «امتناع از خدمت اجباری در نیروهای مسلح» روسیه درخواست پناهندگی به فرانسه داده‌‌اند. 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز