بمباردیر بخش تولید قطارهایش را به یک شرکت فرانسوی واگذار کرد

Submitted on پ., 02/20/2020 - 00:52

شرکت مونترالی بمباردیر که مسئولیت تولید و ساخت مترو و تراموای شهری تورنتو را بر عهده دارد، واحد تولید قطارهایش را به قیمت ۸/۲ میلیارد دلار آمریکا به شرکت آلستوم اس. ای فرانسه می‌فروشد.

به گزارش رسانه هدهد به نقل از سی بی سی، با این وجود دو شرکت TTC و Metrolinx که مسئولین متروهای شهری تورنتو را دارند اعلام کرده‌اند که این معامله تاثیری آنی بر روی کار آنها ندارد.

بمباردیر به دنبال بدهی های فلج کننده خود اقدام به فروش این واحد کرده است.

شرکت آلستوم روز دوشنبه اعلام کرد که بمباردیر و سهامدار عمده آن Caisse de dépôt et placement du Québec ، مدیر صندوق بازنشستگی کبک، از این معامله در حدود نه میلیارد دلار بدست می آورند.

این معامله در صورت نهایی شدن در اروپا، با خود بیش از ۴/۴ میلیارد دلار سود خالص برای بمباردیر به همراه خواهد داشت.

این موضوع همچنین بدان معنا است که شرکت فعلی بمباردیر در واقع بخشی از شرکت اصلی است چراکه این شرکت از سال ۲۰۱۶ به تدریج اقدام به فروش دارایی های خود اعم از هواپیماهای تجاری و سهام خود در ایرباس A220 کرد.

بخش فروش بمباردیر که مسئول فروش تمام اموال بمباردیر اعم از اتومبیل‌ها، املاک و مستغلات این شرکت بود نیز از این شرکت جدا شده است.

آلن بلرمن، رئیس و مدیر عامل بمباردیر ، نیز گفت: شرکت تمام تمرکز خود را روی جلب سرمایه ، انرژی و گسترش منابع خود قرار داده است.

وی افزود: مهمترین موضوع این است که ما ۳۳۰۰ شغل را حفظ کرده ایم درحالیکه کسی از آن سخنی نمی گوید.

فروپاشی این شرکت و فروش بخش حمل و نقل آن به یک شرکت چند ملیتی خارجی، از نظر سیاسی برای کبک خیلی حساس است چراکه این شرکت مدتهاست که یکی از شرکتهای موفق منطقه بوده است.

شرکت فرانسوی آلستوم قول داده دفتر آمریکای شمالی خود را در مونترال و یک دفتر طراحی در استان کبک ایجاد کند.

فرانسوا لوگو ، نخست وزیر کبک، نیز امیدوار است آلستوم با استفاده از حدود ۱۵۰۰ نیرویی که بمباردیر دارد بتواند بازار وسایل حمل و نقل آمریکای شمالی را بدست آورد.

وی افزود: من قطعا ترجیح می دهم همه چیز برای بمباردیر متفاوت تمام شود چراکه این شرکت جایگاه مهمی در اقتصاد کبک دارد و به این ترتیب به حیات خود ادامه می دهد.

شرکت بمباردیر 550 نفر از کارکنان «تاندر بی» را اخراج می کند

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز