عبداللهیان: حتی با کارگیری از احساسات مردم نیز قرار نیست، نظام تغییر کند

Submitted on چ., 09/28/2022 - 08:05

پس از نزدیک به دو هفته از تظاهرات در ایران که اینک تقریبا به تمام شهرهای این کشور گسترش یافته، مقام‌های بلندپایه این کشور شروع به سخن گفتن در این مورد کرده‌ و موضع حکومت در برابر اعتراض‌کننده‌گان دفاع می‌‌کنند.

به تازه‌گی،‌ حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران که برای اشتراک در مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا رفته در حاشیه این نشست، گفتگویی با رادیو سراسری آمریکا داشته که تظاهرات جاری، یکی از دو موضوع کلیدی این گفتگو بوده است.

وزیر خارجه ایران در این گفتگو در مورد گسترش تظاهرات گفته که هیچ جاری نگرانی نیست و تاکید کرده که «هیچ خبر مهمی در ایران نیست و قرار نیست تغییر نظام در ایران صورت بگیرد.»

از عبداللهیان در مورد به خشونت کشیده شدن تظاهرات نیز پرسیده شده و گفته که در نخست تظاهرات، مسالمت‌آمیز بود، اما بعدتر «کانال‌های بیرونی» مردم را ترغیب به ریختن به جاده‌ها و خشونت کردند.

وزیر خارجه ایران تاکید کرده که این کانال‌ها که از بیرون از ایران فعالیت می‌کنند تظاهرات در ایران را مدیریت می‌کنند.

به دنبال ادامه یافتن تظاهرات در ایران و اطلاع‌رسانی از آن در فضای مجازی و رسانه‌ها،‌ اخیرا حکومت ایران تصمیم گرفته تا انترنت را قطع کند.

وزیر خارجه ایران در این مورد می‌گوید که این کار را برای «حفظ امنیت و آرامش مردم» می‌کنند و همه چیز در اداره حکومت ایران است.

تظاهرات جاری در ایران به دنبال بازداشت و قتل دختری به نام مهسا امینی توسط گشت ارشاد آغاز شد. از آن زمان تاکنون دامنه تظاهرات گسترده‌تر شده و اینک برعلاوه دادخواهای برای مهسا، معترضان خواهان سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی و خلع قدرت خامنه‌ای،‌ رهبر مذهبی ایران هستند.

تظاهراتی که جاده‌های شهرهای ایران را به صحنه تقابل میان معترضان و نیروهای امنیتی حکومت تبدیل کرده و مشخص نیست فرجام این تظاهرات به کجا خواهد انجامید.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز