بازگشت ایرانیان خارج از کشور به تجمعات اعتراضی در واکنش به موج گسترده اعدام‌ها

Submitted on ش., 05/20/2023 - 10:23

بر اساس ویدئوها و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، در پی فراخوان برگزاری تجمعات در شماری از شهرهای جهان علیه اجراء احکام اعدام ، ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی، روز شنبه ۳۰ اردیبهشت، بار دیگر به خیابان‌ها بازگشتند.

این تجمعات اعتراضی، بار دیگر پس از اجراء احکام اعدام سه معترض مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی، در پرونده موسوم به «خانه اصفهان»، در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت،‌ برگزار می‌شود.

🟣 اختصاصی به ایران بیندیشیم اعتراضات ایرانیان در #گوتنبرگ #سوئد در اعتراض به جنایت رژیم فاسد اسلامی در قتل جوانان ایران۳۰ اردیبهشت #به_ایران_بیندیشیم#مجيد_كاظمى#همراه_شو_عزیز#زن_زندگی_آزادی#مهسا_امینی#فقر_فساد_گرانی#مجيد_كاظمى #صالح_میر_هاشمی… pic.twitter.com/MvcUA4Kg7A

در حالیکه ایرانیان در سراسر جهان خشم خود را نسبت به موج گسترده اجراء احکام اعدام، به ویژه پس از اجراء احکام سه جوان معترض در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت اعلام کردند، هشتگ «مهساـامینی»، با بیش از ۴۶۶ هزار بار بازنشر در ۲۴ ساعت گذشته، به صدر هشتگ‌های مورد استفاده در توییتر بازگشت.

همزمان با بازگشت ایرانیان خارج از کشور به خیابان‌ها در مخالفت با جمهوری اسلامی، فراخوان‌های دیگری برای حضور در «خیابان‌های سراسر ایران»، از ساعت ۱۹ شنبه ۳۰ اردیبهشت، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

تصاویر و ویدئوهایی از برگزاری تجمعات اعتراضی روز شنبه ۳۰ اردیبهشت، در استرالیا، گوتنبرگ سوئد، لندن در بریتانیا، هانوفر آلمان، اوکلند در نیوزیلند و شمار دیگری از شهرهای جهان، در مخالفت با جمهوری اسلامی و علیه موج اعدام‌ها در ایران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

شروع مجدد تظاهرات مردمی در ملبورن استرالیا#مهسا_امینی#قیام_جواب_اعدام#خانه_اصفهان pic.twitter.com/ikvnSDvzyA

تظاهرات کنندگان شعارهایی در اعتراض به اجراء احکام اعدام، تروریستی شناختن سپاه پاسداران و مخالفت با کلیت نظام جمهوری اسلامی سردادند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز