با ارسال نامه‌ای، لوگو خواستار مسدود شدن گذرگاه روکسام شد

Submitted on چ., 02/22/2023 - 12:32

با ارسال نامه‌ای، لوگو خواستار مسدود شدن گذرگاه روکسام شد

فرانسوا لوگو، نخست‌وزیر کبک با ارسال نامه‌ای، پس از ماه‌ها از اتاوا درخواست کرد تا در رابطه با توقف ورود مهاجران غیرقانونی از گذرگاه مرزی روکسام اقدام کند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، فرانسوا لوگو در این نامه به زبان انگلیسی نوشت:

تعداد پناهجویان احتمالی که وارد کبک می‌شوند به مرز انفجار رسیده است بنابراین دولت فدرال بهتر است هر چه زودتر گذرگاه روکسام -یک گذرگاه مرزی در جنوب کبک که اغلب توسط پناهجویان غیرقانونی استفاده می‌شود– را مسدود کند.

وی افزود: این وضعیت حتی چندین ملاحظات بشردوستانه را نیز به دنبال دارد. زیرا پذیرش با عزت پناهجویان را به طور فزاینده‌ای با دشواری مواجه می‌کند.

اما لوگو در این نامه برخلاف نامه به ترودو، در رابطه با خطری که ممکن است با تداوم ورود مهاجران غیرقانونی به کبک برای پناهجویان فرانسوی زبان در این استان حادث شود، ابراز نگرانی نمی‌کند.

همچنین نخست‌وزیر کبک در این نامه در رابطه با اینکه آیا از ترودو برای هزینه‌های مراقبت از پناهندگان احتمالی درخواست بودجه دارد یا نه سخنی به میان نمی‌آورد.

بنابراین از دولت فدرال خواستاریم که پناهجویان جدید را در استان‌های دیگر که می‌توانند پذیرای عزتمند آنها باشند بفرستند.

در این نامه از اتاوا همچنین خواسته شده تا تمام پناهجویان جدیدی که به طور نامنظم وارد کبک می‌شوند، را به استان‌های دیگر منتقل کنند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است که اتاوا باید مجوزهای کاری را صادر و درخواست‌های پناهندگان را سریع‌تر بررسی کند.

همچنین، دولت آقای ترودو باید این پیام را با صدای بلند و واضح به مهاجران احتمالی بدهد که دیگر از جاده روکسام وارد کانادا نشوند.

ماه‌هاست که دولت لوگو از اتاوا خواسته است که گذرگاه روکسام را ببندد و پناهجویان را به استان‌های دیگر منتقل کند.

طبق آمار دولت فدرال، در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۹ هزار نفر پس از عبور از کانادا خارج از مبادی رسمی ورودی، عمدتاً از طریق جاده روکسام در کبک درخواست پناهندگی داده‌اند.

حدود ۳۶۹ نفر نیز که در آن دوره به طور نامنظم عبور کردند، در بقیه نقاط کشور درخواست پناهندگی کردند.

در مجموع، حدود ۶۴ درصد از کل درخواست‌های پناهندگی در کانادا در سال ۲۰۲۲ در کبک انجام شده است.

دفتر شان فریزر، وزیر مهاجرت فدرال در پاسخ به نامه فرانسوا لوگو، به ترودو، اعلام کرد که اتاوا به منظور کاهش بار مهاجران در کبک، هزاران مهاجر را به انتاریو منتقل کرده‌است. همچنین دولت فدرال با استان‌ها و شهرداری‌های دیگر نیز برای یافتن اقامتگاه‌های موقت گفتگو کرده است.

وزیر مهاجرت کبک: تعیین آستانه مهاجرت به کبک بر عهده دولت کبک است

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز