از سرکوب در کردستان تا حکومت نظامیان در تهران : فرسودگی یک حکومت در مقابل معترضان

Submitted on Mon, 11/21/2022 - 09:12

در پیرانشهر نیروهای نظامی به روی عزاداران در مراسم خاکسپاری نوجوان شانزده ساله، کاروان قادری، آتش گشودند. در دانشگاه علوم پزشکی سنندج دانشجویان معترض از جمله شعار سر دادند : "کشته شده چند صد نفر، تیم ملیمون رفته قطر". همزمان با اعتراض های خیابانی، اعتصاب بازاریان و کسبه در شهرهای کردنشین از جمله مهاباد، مریوان، سنندج، کرمانشاه... امروز نیز وسیعاً ادامه یافت.

در این حال، منابع خبری در ایران گزارش دادند که سرتیپ دوم پاسدار، علیرضا فخاری  که تا پیش از این معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا بوده به سمت استاندار تهران برگزیده شده است. علیرضا فخاری با پیشنهاد وزیر کشور، احمد وحیدی، فرمانده پیشین نیروی قدس، و با موافقت هیئت دولت به مقام جدید منصوب شده است.

انتصاب سرتیپ فخاری به مقام استانداری تهران این گمانه را بین ناظران تقویت کرده که جمهوری اسلام ناتوان از سرکوب اعتراض ها در کشور بیش از پیش به حکومت نظامی یا نظامیان روی آورده است درست همانند حکومت شاه در جریان نآرامی های سال ۵۷ که عاقبت به سقوط سلطنت و روی کار آمدن حکومت اسلامی انجامید.  

علیرضا فخاری از مقامات ارشد سپاه پاسداران است و تا زمستان پارسال معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران بود. وی در مقام جدید جانشین محسن منصوری است که با حکم ابراهیم رئیسی، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری شده است. انتصاب علیرضا فخاری همزمان است با تهدیدهای جدید علی خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی که خواستار برخورد شدید با معترضان شده اند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز