آیا رفتارهای نامناسب معلمان در دبیرستان‌های مونترال عادی شده است؟

Submitted on Mon, 01/16/2023 - 12:10

آیا رفتارهای نامناسب معلمان در دبیرستان‌های مونترال عادی شده است؟

سه مربی بسکتبال متهم به تجاوز جنسی در یکی از دبیرستان‌های مونترال، در یک دوره ۲۰ساله دانش‌آموزان ورزشکار دختر را در این دبیرستان در شرایط آسیب‌پذیری قرار داده بودند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، وزارت آموزش کبک پس از دستگیری این مربیان در فوریه ۲۰۲۲، این گزارش را در رابطه با دبیرستان سن لوران منتشر کرد.

به‌احتمال زیاد در طی این بیست سال حیثیت برخی از بسکتبالیست‌های زن در این دبیرستان خدشه‌دار شده است. و این جوانان از محیط سالم و امن بهره‌ای نبرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در طی این مدت نظارت کافی روی برنامه بسکتبال دانش‌آموزان نبوده و آن‌ها را در «موقعیت آسیب‌پذیری» قرار داده است.

همچنین در این مدت برخی از آن‌ها شاهد حرکات یا شنیدن کلماتی بودند که باید توسط مدرسه مورد بررسی قرار می‌گرفت. یا به مقامات ذی‌صلاح، یعنی مدیریت مدرسه گزارش داده می‌شد.

مدرسه‌ای که در مرکز جنجال‌ها قرار دارد در بلوار تیمنس – سن لوران مونترال واقع شده است. مادر یکی از دانش‌آموزان این دبیرستان پیش‌ازاین به سی‌تی‌وی نیوز گفته بود که سرمربی تیم بسکتبال این دبیرستان سابقه بد رفتارهایی داشته است. ولی مدرسه هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

این مادر طی مصاحبه‌ای در فوریه گذشته فریاد زدن، تحقیرکردن و کشیدن دختران در میان گل‌ولای را از جمله رفتارهای نامناسب این مربی عنوان و از بی‌تفاوتی مدرسه گلایه کرده و گفته بود: همه می‌دانستند.

در جولای ۲۰۲۲ از دولت کبک درخواست شد تا گزارش یا اطلاعاتی برای آگاهی مردم دراین‌رابطه منتشر کند. اما وزارت آموزش‌وپرورش قبول نکرد تا اینکه اخیراً این وزارتخانه این گزارش را منتشر کرده است.

این گزارش با همکاری مدرسه، فدراسیون بسکتبال کبک و The Marguerite-Bourgeoys School Service Centre (CSSMB) در ژوئن ۲۰۲۲ تهیه و شکاف‌های نظارتی را در برنامه بسکتبال شناسایی کرده است.

به‌عنوان‌مثال بر اساس این گزارش مشخص نیست چرا هنگامی که شکایتی از سوی Je porte plainte” Réseau du sport étudiant du Québec (RSEQ)” نهاد حاکم بر ورزش در سیستم مدارس ابتدایی و متوسطه مطرح می‌شود به فدراسیون بسکتبال اطلاع داده نمی‌شود؟

این سازمان گفت که این تحقیقات نشان می‌دهد که چگونه «یک فرهنگ اخلاقی مضر می‌تواند در طول زمان در صورت عدم مداخله کافی پابرجا و عادی شود.»

ملانی لمی، یکی از بنیان‌گذاران گروه حمایتی Québec Contre les Violences Sexuelles (کبک در برابر خشونت جنسی) دراین‌رابطه گفت:

جالب است که این بار ما یک گزارش رسمی از این‌گونه وقایع دریافت کرده‌ایم که نشان می‌دهد آنچه که می‌شنیدیم در واقع حقیقت دارد. و باوجوداینکه شکارچیان جنسی هر روز در مدارس و اطراف بچه‌های ما هستند. ولی هیچ‌کس برای محافظت از آن‌ها کاری انجام نمی‌دهد.

این گزارش توصیه‌هایی برای مقابله با این‌گونه رفتارها نیز دارد از جمله اجباری کردن آموزش‌ها در حضور تماشاچیانی از مدرسه برای کاهش رفتارهای نامتعارف مربیان و شکستن چرخه این‌گونه رفتارها و مستقل شدن حسابرسی مالی مدارس از برنامه‌های ورزشی.

در این گزارش دولت با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی استثمار جنسی در مدارس و لزوم محافظت از دانش‌آموزان در برابر این‌گونه رفتارها آورده است:

هیچ‌کس نمی‌تواند بر اساس جایگاه و موقعیتش با دانش‌آموزان و جوانانی که تحت‌نظرش هستند علی‌رغم میلشان و قبل از رسیدن به سن رضایت جنسی، رابطه جنسی داشته باشد.

بر همین اساس مرکز خدماتی CSSMB در حال حاضر در حال انجام کاری‌های است تا مسئولین مربوطه نسبت به رخدادهای ژوئیه گذشته پاسخگو باشند.

بنا بر گزارش Québec Contre les Violences Sexuelles، یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد برای جلوگیری از وقوع رخدادهای مشابه، کبک باید قوانینی را دررابطه‌با مراکز آموزشی و کادر مربیان تصویب کند.

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز