اولین عروسک سیاهپوست زن از یک متخصص قلب و عروق مونترالی ساخته شد

Submitted on س., 03/07/2023 - 12:10

اولین عروسک سیاهپوست زن از یک متخصص قلب و عروق مونترالی ساخته شد

یک شرکت عروسک سازی، عروسک دکتر «الکساندرا باستیانی»، اولین زن متخصص قلب و عروق سیاه پوست مونترالی را همراه با تجهیزات همراهش ساخت.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، عروسک دکتر باستیانی که توسط شرکت مونترالی«Brown Diva Dolls» ساخته شده دقیقاً شبیه خودش و همراه با تجهیزات همراهش اعم از گوشی پزشکی و عینک با قاب ضخیم است.

«باستیانی» که در حال حاضر در بیمارستانی در تاندر بی انتاریو شاغل است با بیان اینکه ساخت عروسکی از او توسط یک شرکت برایش موجب افتخار است افزود:

«من در بچگی هیچوقت عروسک سیاهی [که] دکتر یا مهندس یا چیز شبیه به آن باشد نداشتم. همچنین برای من خیلی مهم است که رنگ پوست و موهای این عروسک همانند خودم است. در چند سال گذشته، زنان و مردان سیاه‌پوست یاد گرفتند که چگونه از الگوی طبیعی استفاده کنند، زیرا قبلاً به آنها توجه نمی‌شد.»

به گفته «کلارا لوئیس»، رئیس شرکت عروسک سازی «Brown Diva Dolls»، و تولید کننده این عروسک اغلب در قفسه فروشگاه‌ها عروسک‌های منحصر بفرد با رنگ‌ پوست، مو و ویژگی‌های متفاوت (عروسک سیاهپوست) دیده نمی‌شوند.

وی افزود: «نسل من، هرگز این عروسک‌ها را نداشتیم، بنابراین اکنون می‌خواهیم نسل بعدی عروسک‌هایی داشته باشند که بتوانند خودشان را در آن ببیند.»

لوئیس که نزدیک به سه دهه مددکار اجتماعی بود، از نزدیک با روحیه مردم و کودکان آشنا است، ادامه داد: «بدون اینکار کودکان در نهایت با اعتماد به نفس پایین یا باورهای محدود کننده مواجه شوند.»

تولیدکننده عروسک‌های «Brown Diva Dolls»، اعتقاد دارد «Brown Diva Dolls» باید متفاوت باشد و بر همین اساس درحال حاضر ۱۷ عروسک مختلف در خط تولید خود دارد، از جمله عروسک سیاهپوست زن که از یک پزشک برجسته الهام گرفته شده است.

لوئیس تاکید کرد: «ما با این کار می‌خواستیم همه دختران کوچک خودشان را دکتر باستیانی ببینند.»

باربی عروسک سازنده واکسن کووید۱۹ آسترازنکا را معرفی کرد

سوت آغاز برگزاری هجدهمین دوره جشنواره نمایش‌ های عروسکی معاصر در مونترال

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز