اولین محموله واکسن کووید۱۹ وارد کانادا شد/آغاز واکسیناسیون در انتاریو و کبک

Submitted on س., 12/15/2020 - 01:29

اولین محموله واکسن های کووید۱۹ امروز وارد کانادا شد. لحظه‌ای تاریخی که برخی آن را روز پیروزی «V-Day» نامیده‌اند، زیرا کشور وارد مرحله جدیدی از مبارزه مداوم با ویروس کرونا می‌شود.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، در انتاریو و کبک، پس از ارسال بخشی از دوزهای اولیه واکسن فایزر – بیونتک واکسیناسیون گروه‌های اولویت دار از یکشنبه شب آغاز شده است.

علاوه بر این در هفته جاری ۱۴ سایت در ۱۰ استان، ۳۰۰۰۰ دوز اولیه کانادا را دریافت خواهند کرد.

کارکنان بخش مراقبت‌های سلامت و خانه‌های سالمندان در دریافت واکسن کووید۱۹ در اولویت هستند.

بعد از هفته‌ها برنامه ریزی سریع، گذشت ماه‌ها از تهیه سرنگ، بانداژ و سایر ملزومات ضروری برای چنین لحظه‌ای، بالاخره اولین محموله واکسن های کووید۱۹ به کانادا رسید و واکسیناسیون آغاز شد.

در کبک مرکز نگهداری از سالمندان «Maimonides Geriatric Centre» در مونترال و «Saint-Antoine» در شهر کبک از اولویت برخوردار هستند. هردوی این مراکز از مراکز نگهداری سالمندان هستند و قرار است ۱۹۵۰ دوز واکسن دریافت کنند.

در انتاریو نیز کارکنان مراکز خدمات درمانی در اولویت هستند. گفته می‌شود در مرحله اول ۶۰۰۰ دوز برای این مراکز دریافت شده است.

قرار است روز سه شنبه محموله‌های بیشتری از UPS، غول داروسازی، وارد کانادا شده و برای واکسیناسیون کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و ساکنان خانه‌های سالمندان استفاده شود.

ریک هیلیر، ژنرال بازنشسته نیروهای مسلح کانادا، که در راس کار گروه واکسن کووید۱۹ انتاریو قرار دارد در این رابطه گفت: «همه ما تا حدی احساس آرامش خاطر پیدا کرده‌ایم و … امیدواریم شاید پس از گذشت یک دوره باورنکردنی، از اضطراب و نگرانی خارج شویم».

وی افزود: «این شروع همان چیزی است که احتمالا حدود یک سال طول می‌کشد تا تمام مردم واکسینه شوند. شاید این گام نیز همان نوری در انتهای تونل نباشد اما به نوعی به اندازه روشن کردن یک کبریت در تاریکی، امید به وجود می‌آورد».

یک متخصص بیماری‌های عفونی نیز گفت: «این دوزهای واکسن آزمایشی هستند و طی روزها و هفته‌های آینده نیز محموله‌های بیشتری می‌رسند».

قرار است تا پایان دسامبر ۲۴۹ هزار دوز از واکسن فایز وارد کانادا شود.

منبع:‌ سی تی وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز