اولین حرف‌های دختر وزنه بردار بعد از تصمیم خبرسازش

Submitted on چ., 05/11/2022 - 08:38

اولین حرف‌های دختر وزنه بردار بعد از تصمیم خبرسازش | به ایران برنمی‌گردم | مسئولان یک تماس هم نگرفتند!
عضو سابق تیم ملی وزنه برداری ایران گفت: بعد از المپیک نه تنها شرایط بهتر شد، بلکه بدتر هم شد و یک نفر از فدراسیون با من تماس نگرفت.

بعد از ماجرای ناپدید شدن یکتا جمالی در یونان، دیشب پریسا جهانفکریان ملی پوش وزنه برداری بانوان کشورمان هم خبر از مهاجرتش داد.

او درباره مهاجرت از ایران گفت: من حدود ۵ سال است که وزنه برداری را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنم و اولین بانویی بودم که توانستم سهیمه المپیک را کسب کنم، متاسفانه مشکلاتی در فدراسیون وجود دارد که هر روز بیشتر هم شد و من دیگر به جایی رسیدم که اگر بخواهم در ایران بمانم باید قید وزنه برداری را بزنم. به هر حال من همه زندگی خودم را در ورزش گذاشتم و نمی‌خواستم این رشته را رها کنم و با تمام سختی‌هایی که داشت تصمیم گرفتم مهاجرت کنم.

پریسا جهانفکریان بانوی وزنه برداری کشورمان دیشب با انتشار پستی با عنوان «خداحافظ ایران من» خداحافظی خود را با وزنه برداری ایران اعلام کرد. جهانفکریان در این پست که با «هیس، دخترها فریاد نمی‌زنند!» آغاز شده است درد و دل‌ها و گلایه‌هایی را مطرح و در انتها هم تاکید کرد که «این حرف‌ها تمام وداع من است با ایران»

بعد از المپیک هیچ کدام از مسئولان فدراسیون با من تماس نگرفتند
بعد از داستان‌هایی که در المپیک به وجود آمد خواستم از ایران بروم، اما گفتم صبر کنم شاید شرایط بهتر شود و مسئولان فدراسیون حمایتی از من انجام دادند، اما الان ۹ ماه از مسابقات المپیک می‌گذرد و نه تنها شرایط بهتر نشد، بلکه وضع خیلی بدتر هم شد. به طوری که من جا برای تمرین کردن نداشتم و تجهیزات کافی هم برای تمرین در اختیار من گذاشته نشده بود. حتی در این مدت یک تماس هم از سوی مسئولان فدراسیون با من گرفته نشد. من بعد از اینکه سهمیه المپیک را کسب کردم قرار شد پاداش آن به من پرداخت شود، اما یک ریال هم به من پرداخت نکردند. در این مدت هیچ حق و حقوقی به من داده نشد و هر هزینه‌ای که انجام دادم به صورت شخصی بود.

پریسا جهانفکریان در آخرین مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو موفق شد جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورد، اما به خاطر اینکه از شانس خود برای گرفتن سهمیه المپیک اطلاع نداشت به عمل جراحی دست خود پرداخت و به همین دلیل نتوانست المپیک را تجربه کند.

هیچ تصمیمی برای بازگشت به ایران ندارم
من فعلا در آلمان حضور دارم و کارهای مربوط به اقامتم را انجام می‌دهم و بعد از آن درباره آینده تصمیم خواهم گرفت. من اگر یک درصد احتمال می‌دادم که در ایران مورد حمایت قرار می‌گیریم به هیچ عنوان مهاجرت نمی‌کردم، اما الان هیچ تصمیمی برای بازگشت ندارم.

دختر تاریخ‌ساز وزنه‌برداری ایران ناپدید شد | یک پناهندگی دیگر در راه است؟

پددیه وزنه برداری ایران اردوی تیم ملی را ترک و از سرنوشت آن اطلاعی نیست.


یکتا جمالی

یکتا جمالی، پدیده ی وزنه برداری بانوان ایران که توانست دو روز قبل در رقابت‌های قهرمانی جهان در یونان، مدال نقره یک ضرب را کسب کند، در اقدامی عجیب و بدون اطلاع از هتل محل اقامت ایران خارج شده و دیگر برنگشته است.

براین اساس مسئولین تیم ایران در یونان پیگیر این موضوع هستند و مشخص نیست جمالی به ایران باز می‌گردد یا خیر. این اتفاقات در شرایطی است که تیم وزنه برداری بامداد فردا به ایران بازخواهد گشت.

ماجرای فرار دختر وزنه بردار ایران از هتل در زمان شادی مسئولان | یکتا جمالی در آخرین پستش چه نوشت؟ | رئیس فدراسیون هم به ایران بازنگشت!
دختر وزنه بردار ایران ۳ روز پیش هتل محل اقامت تیم ملی را بی خبر ترک کرد.

در شرایط که هنوز مسئولان فدراسیون وزنه برداری ایران در حال شادی برای کسب دومین مدال ورزشکاران ایرانی در یونان بودند یک خبر آنها را در شوک فرو برد؛ یکتا جمالی از هتل تیم ملی بدون اطلاع خارج شده و خبری از او در دسترس نیست.

جمالی که در این رقبات ها مدال نقره جهانی را به دست آورده بود روز دوشنبه محل هتل تیم ملی ایران را ترک کرده و هنوز کسی از او خبر ندارد. البته برخی از اهالی وزنه برداری در صفحات مجازی مدعی شده اند که جمالی پیش از اعزام به یونان با مسدولان فدراسیون وزنه برداری اختلافاتی داشته که همین مسائل باعث شده تا او بدون اطلاع هتل محل اقامت تیم ملی را ترک کند.

احتمال پناهندگی دختر مدال‌آور ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان طی یکی دو روز اخیر مطرح شده است. موضوعی که البته چندان دور از ذهن نیست. اما در همین خصوص گفته می شود علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری که در این مسابقات خودش را به عنوان سرپرست تیم معرفی کرده تا در سفر خارجی حضور داشته باشد هنوز در یونان مانده است تا پیگیر ماجرای یکتا جمالی باشد.

جمالی روز دوشنبه و در حالی که علی مرادی وسایر مسئولان و مربیان تیم ملی در سالن وزنه برداری برای مراسم اهدای مدال یوسفی دیگر وزنه بردار ایران حضور داشتند از فرصت استفاده کرده و هتل محل اقامتش را ترک کرده است.

جمالی بعد از این اقدام گوش موبایل خود را هم خاموش کرده است تا به این ترتیب راه ارتباطی با او برای مسئولان وزنه برداری و ورزش ایران قطع شود. گفته می شود برخلاف آنچه که پیش از این عرف بود پاسپورت این ورزشکار جوان هم در اختیار خودش است. او در فضای مجازی هم البته چندان فعال نبوده و بعد از این اتفاق هم هنوز خبری از خودش منتشر نکرده است. آخرین پستی که او گذاشته مربوط به ۲ روز پیش است. او نوشته: «سلام خدمت تمام عزیزان،ممنون از مردم عزیز کشورم و تمام کسانی که تا به اینجای کار حمایتم کردند و ...»

پست ناتمامی که خبر از تصمیم احتمالی او برای آینده اش می دهد.

احتمالا طی روزهای آینده دلیل این تصمیم یکتا جمالی مشخص خواهد شد و شاید او اولین وزنه بردار زن تاریخ ایران لقب بگیرد که تصمیم به پناهندگی گرفته است.

روایت نگران کننده از وضعیت دختر وزنه بردار ایران | تصمیم غیرقابل باور برای خانواده یکتا جمالی
دختر وزنه بردار ایران در یونان محل اقامت تیم ملی را ترک کرد و چند روزی می شود که از او خبری نیست.

یکتا جمالی هفته گذشته موفق شد در رقابت های قهرمانی جوانان جهان در دسته ۸۷ کیلوگرم دختران مدال نقره را در حرکت یک ضرب کسب کند. اما او بعد از کسب این مدال ناپدید شد و از سرنوشت اش خبری نیست.

این اتفاق در شرایطی افتاده است که از لنجان، محل سکوت خانواده جمالی خبر رسیده که اصلا پدر و مادرش هم از این تصمیم او بی اطلاع بوده اند.ظاهرا یکتا از همان روزی که تلفن همراهش خاموش شده با خانواده اش هیچ تماسی از خطوط دیگری هم نداشته است.

خبرآنلاین در این خصوص نوشت: جمالی صبح دوشنبه از هتل خارج شده و تا بعد از ظهر که اعضای کاروان به محل اقامت خودشان برگشتند کسی خبری از او نداشته است.

پدر و مادر یکتا جمالی این روزها بزرگترین غم دنیا را در سینه دارند و به گفته نزدیکان به خانواده جمالی کسی باورش نمی شود که او قصد پناهندگی داشته باشد.

این در حالی است که هفته آینده هم قرار بوده تا مراسم عروسی خواهر یکتا برگزار شود و با این اقدام فعلا همه چیز منتفی شده است.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز