اعتراضات گسترده علیه اصلاح قانون بازنشستگی فرانسه وارد یازدهمین دور خود شد

Submitted on پ., 04/06/2023 - 10:06

 اتحادیه های کارگری به مشارکت فعال در این اعتراضات امیدوارند. کارکنان بسیاری از بخش‌ها، به‌ویژه انرژی، حمل‌ونقل، آموزش و بهداشت، در یازدهمین روز اعتراض علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی، به دعوت اتحادیه‌ها دست به اعتصاب زده و در اعتراضات شرکت میکنند.

مراجع رسمی تخمین زده اند که امروز در سراسر فرانسه بین ششصد تا هشتصد هزار نفر در ٣‬٧٠ تجمع و راهپیمایی برنامه ریزی شده شرکت کنند. از این میان انتظار می رود حدود شصت تا نود هزار نفر در پاریس به خیابان ها بیایند. از سوی دیگر حدود دوازده هزار نیروی پلیس امروز در سراسر کشور بسیج شده است. 

تظاهرات امروز که در شهرهایی مانند مارسی، پواتیه، نانت و رن از صبح آغاز شده، در پاریس نیز از ساعت ۲ بعدازظهر به وقت محلی از "میدان انولید" شروع شده و به "میدان ایتالی" ختم می شود.

اصلاحات مورد نظر ماکرون برای قانون بازنشستگی کشور، تصویب شده و در حال حاضر در شورای قانون اساسی تحت بررسی است. انتظار می‌رود شورای قانون اساسی در ماه جاری حکم خود را صادر کند.

نمایندگان اتحادیه‌ها، در تلاش برای وادار کردن دولت به پس گرفتن این قانون، دیروز در نشستی با الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه، شرکت کردند. دیداری که در کمتر از یک ساعت پایان یافت و پس از آن نمایندگان اتحادیه‌ها با محکوم کردن پافشاری حکومت بر موضع خود، از شکست مذاکرات با دولت خبر دادند.

دولت فرانسه سرسختانه به برنامه های خود پایبند است. الیزابت بورن در جریان نشست دیروز نیز بر ضرورت اجرای اصلاحات مدنظر دولت، تاکید کرد. نخست وزیر فرانسه، پیشتر هم تصریح کرده بود که سن بازنشستگی، از اول سپتامبر سال جاری میلادی به تدریج به ٦‬٤سال‬ افزایش خواهد یافت.  

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز