اتاوا قوانین مربوط به حمایت از حقوق مسافران هوایی را تشدید می‌کند

Submitted on پ., 01/12/2023 - 12:31

اتاوا قوانین مربوط به حمایت از حقوق مسافران هوایی را تشدید می‌کند

پس از لغو چندباره پروازها و تأخیرهایی که در طول تعطیلات به وقوع پیوسته و بسیاری از مسافران را بی‌نصیب گذاشته بود. اتاوا تصمیم گرفته است که تغییراتی را در زمینه مطالبات مربوط به غرامت‌ها ایجاد کند.

وزیر حمل و نقل فدرال از حقوق مسافران هوایی دفاع کرده و گفته است که توجه به حقوق مسافران باید تبدیل به اولویت مرکز عملیات خطوط هوایی شود.

«ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که سیستم حمل و نقلمان قدرتمند و دقیق باشد.»

– نقل قول از عمر الغبرا، وزیر حمل و نقل کانادا، در مصاحبه با CBC

«چیزی که ما در حال حاضر به دنبال آن هستیم این است که هر طور شده و به کمک هر ابزار اضافی بهبودهایی را در روند فعلی و سیستم ایجاد کرده و اطمینان حاصل کنیم که وضعیت آمادگی خطوط هوایی بسیار بهتر از قبل شده و بدون مشخص سازی محتوای این تغییرات و جنبه اجباری آن‌‎ها، حقوق مسافران هوایی در مرکز عملیات آن‌ها قرار دارد.»

در میان داستان‌های نه چندان دوست داشتنی سفر، مسافری به نام شانتال لاپونته یک تأخیر ۵۰ ساعته مربوط به خط هوایی شرکت سان وینگ را گزارش کرده و از آن زمان هیچ به‌روزرسانی در مورد پرونده او وجود نداشته است.

این مسافر سرخورده شهادت می‌دهد که سیستم کامپیوتری مدیریت شکایات شرکت سان وینگ، خواسته یا ناخواسته، کار نمی‌کند. من معتقدم که باید جایی وجود داشته باشد که بتوانیم مطالبات خود را در آنجا به درستی مطرح کنیم و این چنین به حال خودمان رها نشویم.

زمانی که پروازی به دلایلی منتسب به شرکت هواپیمایی دچار تأخیر یا کنسلی ‌شود، شرکت هواپیمایی ملزم به پرداخت غرامت به مسافران خواهد بود. در صورت تأخیر به دلیل شرایط جوی و آب و هوایی، شرکت‌های هواپیمایی موظفند وضعیت موجود را به مسافران اطلاع داده و رزرو جدیدی برای آن‌ها در نظر بگیرند. اگر شرکت هواپیمایی طی ۴۸ ساعت نتواند برای آن‌ها پرواز مجددی فراهم کند، موظف به بازپرداخت کامل وجه خواهد شد.

جیکوب شاربونو، مدیرعامل شرکت Vol En Late، شرکتی که به مسافران هوایی در ازای دریافت کمیسیون کمک می‌کند، به این موضوع اشاره دارد که وقوع طوفان یا بارش برف در کانادا در ماه دسامبر، شرایط جوی خارق العاده‌ و غیرقابل پیش‌بینی نیست!

وکیل سیلو دو بلفو، مشاور حقوقی و بودجه در شرکت Option consommateurs، خاطرنشان می‌کند که برای پیروزی در این پرونده‌ها، باید نسبت به حقوق خود آگاه باشید… این عدم آگاهی عاملی است که شرکت‌های متخلف اغلب از آن سوء استفاده می‌کنند.

او می‌گوید که از آنجایی که شکایات به صورت جداگانه ارسال می‌شوند، شرکت‌های حمل‌ونقل (از لحاظ اقتصادی) شرط می‌بندند که تنها بخش کوچکی از مسافران این فرآیند را تکمیل خواهند کرد.

همچنین جیکوب شاربونو، مدیر عامل Vol En Delay، خاطرنشان می‌کند که تحریم‌های اداری وجود دارد که در مقررات مربوط به بندهای حمایت از مسافر پیش‌بینی شده است، اما تاکنون، تا حد بسیار کمی به اجرا درآمده‌اند.

به گفته این کارشناس، سرسختی و پافشاری فرد شاکی به نتیجه خواهد رسید. و توصیه می‌کند که پس از مواجه شدن با اولین امتناع موجود از اعتراض خود صرف نظر نکنید. همانطور که می‌بینیم، خطوط هوایی به طور سیستماتیک از پرداخت غرامت خودداری می‌کنند، زیرا می‌دانند که افراد بسیار کمی مراحل اداری آن را طی می‌کنند چرا که فرآیند آن بسیار طولانی و خسته کننده است.

دامی دیگر:

زمان پردازش در آژانس‌های حمل و نقل کانادا (CTA) با افزایش درخواست‌ها طولانی‌تر می‌شود. این نهاد نظارتی مسئول حل و فصل اختلافات بین خطوط هوایی و مشتریان در بازه زمانی است که مشتریان احساس می‌کنند در حق آن‌ها ظلم شده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر مسافران بیشتری از این حقوق خود استفاده می‌کنند. در آگوست ۲۰۲۲، تعداد شکایات معوقه به ۱۸ هزار و ۲۰۰ پرونده رسیده بود. تا پایان نوامبر این رقم به بیش از ۳۰ هزار مورد افزایش پیدا کرده بود.

«دولت در حال بررسی تشدید قوانین است تا شکایات صورت گرفته علیه خطوط هوایی قبل از رسیدن به CTA حل و فصل شود.»

وی اذعان دارد که در حال حاضر بسیاری از مسافران احساس می‌کنند که این بار بر دوش آن‌ها سنگینی می‌کند و آن‌ها باید فرآیندهای سختی را برای دریافت غرامت طی کنند. اما ما می‌خواهیم قوانینی را وضع کنیم تا مطمئن شویم که به جای آن‌ها، این بار قرار است بر دوش خطوط هوایی باشد.

مقامات CTA اخیراً به یک کمیته پارلمانی گفته‌اند که برخی از شاکیان مجبورند که تا ۱۸ ماه برای رسیدگی شدن به پرونده‌هایشان صبر کنند.

استفان هانتر، مدیر عامل شرکت سان وینگ و لن کورادو، رئیس هیئت مدیره این شرکت، روز پنجشنبه در نامه‌ای سرگشاده، به خاطر مشکلات به وجود آمده در سفرهای برنامه‌ریزی مسافران در اواخر سال ۲۰۲۲، عذرخواهی کردند. آن‌ها اطمینان داده‌اند که این شرکت غرامت افراد واجد شرایط را خواهد پرداخت.

درپی بروز مشکلات فنی، بیش از ۲۰۰ پرواز به دلیل قطعی شرکت وست جت لغو شد

بابت تاخیر در پروازها، ایر کانادا 4.5 میلیون دلار به وزارت حمل و نقل ایالات متحده پرداخت می‌کند

۵۸ درصد کانادایی تا زمان برطرف شدن مشکلات فرودگاه‌ها از رفتن به سفرهای هوایی منصرف شدند

منبع: آی‌سی‌آی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز