اسرائیل مواضع حماس در نوار غزه را هدف حملات هوایی قرار داد

Submitted on جمعه, 01/27/2023 - 07:13

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش اسرائیل بامداد جمعه ۲٧ ژانویه/ ۷ بهمن، نوار غزه را مورد حملات هوایی قرار داد که تا کنون تلفاتی نداشته است.

ارتش اسرائیل طی بیانیه ای اعلام کرد که این حملات در پاسخ به حملۀ راکتی منتسب به حماس و شبه‌نظامیان فلسطینی، صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این حمله منجر به وقوع انفجارهایی در غزه شده است، هرچند که شاخۀ نظامی حماس مدعی مقابله و رهگیری موشک ها شده است.

تنش ها میان اسرائیل و شبه‌نظامیان فلسطینی پس از آن افزایش یافت که در پی حملۀ نیروهای اسرائیلی به اردوگاه پناهجویان در شهر جنین واقع در کرانۀ باختری، ۹ نفر از جمله دو غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این حمله مرگبارترین حملۀ ارتش اسرائیل به این منطقه، از ماه اوت ٢۰٢٢ تا کنون محسوب می‌شود که در آن زمان حداقل ۴۹ فلسطینی از جمله غیرنظامیان و کودکان طی سه روز کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه نوشته است که در مجموع دست کم ١٠ نفر در جریان عملیات ارتش اسرائیل در روزهای پنجشنبه و جمعه در کرانۀ باختری و نوار غزه کشته شدند.

وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرد که دهمین فلسطینی روز پنجشنبه در نزدیکی رم الله کشته شده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن این حملات، سه روز عزای عمومی اعلام کرد و برای اولین بار طی دو سال گذشته، تأکید کرد که به همکاری های امنیتی خود با اسرائیل خاتمه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ایالات متحده آمریکا با ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها در کرانه باختری در پی حملۀ مرگبار اسرائیل، خواستار اقدامات فوری طرفین درگیری، برای کاهش تنش ها شده است.

وزارت امور خارجۀ آمریکا همچنین با ابراز تأسف از تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر پایان دادن به همکاری‌های امنیتی خود با اسرائیل، حفظ هماهنگی‌های امنیتی میان طرفین را بسیار ضروری و مهم دانست و خواستار ادامۀ آن شد.

افزایش تنش ها میان اسرائیل و شبه‌نظامیان فلسطین در آستانه سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه رخ داده است. قرار است که وی از روز یکشنبه تا سه‌شنبه به مصر، اسرائیل و کرانه باختری رود اردن سفر کند.

 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز