ترمیم بازار املاک تأیید شده است! شاخص قیمت خانه برای بار اول در ۹ ماه اخیر بالا رفت.

Submitted on چ., 07/03/2019 - 13:49

شاخص کامپوزیت بانک ملی نشان داد که در ماه آپریل این شاخص ۰/۴۷٪ رشد داشته است. اگرچه این شاخص زیاد نمی باشد اما در طی ۹ ماه گذشته اولین افزایش می باشد.

با توجه به بانک اطلاعات، قیمت ملی خانه در ماه آپریل امسال در مقایسه با ماه مارچ بدون هیچ تغییری باقی ماند درحالیکه شاخص کامپوزیت برای ۸ ماه متوالی بالا نرفته بود و با کاهش ۱/۷ درصدی همراه بود.

شرق و غرب کانادا دو داستان متفاوت دارد
شاخص قیمت جامع بانک ملی به طور اساسی قیمت خانه های دست دوم مستقل در ۱۱ شهر در سراسر کانادا را بررسی می کند. در قیاس ماهانه فقط دو بازار ونکوور و ادمونتون کاهش قیمت داشته اند و بازار های دیگر افزایش داشته اند.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، اگر قیاسی سالانه انجام دهیم، تصویری روشن از شرق داریم که طلوع خورشید است ولی در غرب باران خواهیم داشت.

قیمت بازار املاک کانادایی به طور کلی افزایش یافته است ، ابتدا اوتاوا در صدر این افزایش قیمت است و پس از آن مونترال، هامیلتون، تورنتو، کبک و هالیفکس قرار دارند:

در مقابل شاخص قیمت بازار املاک در قسمت های دیگر کانادا پایین افتاده است. جای تعجب نیست که ونکوور بیشتر از همه قیمت پایین افتاده است و پس از آن وینیپگ، ادمونتون و ویکتوریا می باشند

ونکوور برای ده ماه متوالی افزایش قیمت نداشته است.
با توجه به گزارش بانک، در بازار غرب کانادا می توان همچنین جنبه ی دیگری را مشاهده کرد. با توجه به شاخص قیمت خانه، ونکوور برای ۱۰ ماه متوالی افزایش قیمت نداشته است. اگر تأثیر فاکتورهای فصلی را دخیل بدانیم، طولانی ترین دوره ی کاهش قیمت خانه در کلگری بوده است که برای ۱۷ ماه متوالی بالا نرفته است. در تورنتو تنها برای سه ماه قیمت پایین افتاده است.

علائم ترمیم بازار املاک بیشتر و بیشتر آشکار می شود
گزارش بانک ملی کانادا اعلام کرد که این خبر خوشحال کننده می باشد. با توجه به گزارش اخیر انجمن مشاور املاک، فروش خانه در ونکوور، تورنتو ، کلگری و وینیپگ در ماه می شدیداً افزایش یافته است. دلیل اصلی این است که اصول بازار املاک پیشرفت داشته است بخصوص اینکه نرخ مورتگیج پایین افتاده است و بازار کار هنوز قوی است.

با توجه به گزارش گلوب اند میل کارشناسان اقتصادی بسیاری در کانادا اعتقاد دارند که بعد از دو سال سراشیبی، هم اکنون این امکان بوجود آمده است که بازار املاک تورنتو رو به ترمیم برود.

بعضی از کارشناسان از جمله Robert Hogue، اعتقاد دارند که کارشناس ارشد رویال بانک و Douglas Porter کارشناس بی ام او ابراز داشته اند، اگرچه بازار هنوز به نوعی ضعیف به حساب می آید ولی می توان گفت که بازار املاک کانادا رو به بالا حرکت کرده است و علائم روشنی از ترمیم دارد.

Desormeaux، کارشناس اقتصادی اسکوشیا بانک بازار املاک را بر اساس (SNL)، ارزیابی کرد.

وی محاسبه کرد از ۳۱ بازار املاک موجود، ۲۳ بازار به تعادل رسیده است که شامل جی تی ای نیز می شود. شش بازار فروشنده وجود دارد که شامل Moncton, Montreal و چهار شهر دیگر در اونتاریو می شود. در تمامی این بازار های املاک تنها دو بازار وجود دارد که خریدار می باشند که ونکوور و رجینا می باشند. رجینا پایتخت ساسکاچوان می باشد.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز