اسرائیل با حمله به ساختمان مجاور کنسولگری ایران در دمشق شماری از فرماندهان سپاه را کُشت

Submitted on س., 04/02/2024 - 01:31

سپاه پاسداران با انتشار بیانیه‌ای کشته شدن هفت تن از فرماندهان سپاه پاسداران را در این حمله تأئید کرد و افزود که کشته شدگان عبارت بوده‌اند از سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی، سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی از مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و همچنین پنج تن از مستشاران و افسران همراه آنان به نام‌های حسین امان‌اللهی، سید مهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقابابایی و سید علی صالحی روزبهانی. 

حسین اکبری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت که ساختمان مجاور کنسولگری ایران توسط شش موشک هدف قرار گرفت و کلیه حاضران در آن کشته و زخمی شدند. او همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران پاسخی قاطع به این حملۀ اسرائیل خواهد داد. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی، نیز خواستار واکنش جدّی جامعۀ جهانی به این حمله شد. یک گزارشگر خبرگزاری فرانسه در محل تأئید کرد که ساختمان مجاور کنسولگری ایران در دمشق کاملاً نابود شده است. شبکۀ تلویزیونی i24 با اعلام همین خبربه نقل از رسانه‌های عربی افزود که اسرائیل علاوه بر کنسولگری ایران خانۀ سفیر جمهوری اسلامی را نیز در دمشق هدف حمله قرار داد.

رسانه های رسمی جمهوری اسلامی با تأئید این خبر نوشتند که جنگنده های اسرائیلی کنسولگری ایران را در دمشق منهدم کردند. العالم شبکۀ عرب زبان جمهوری اسلامی ایران تصریح نمود که در این حمله کنسولگری ایران کاملاً ویران شد. همین منبع به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد که در این حمله به سفیر جمهوری اسلامی و خانواده‌اش آسیبی وارد نشده است.

با این حال، رویترز، به نقل از منابع امنیتی خبر داد که حملۀ امروز به کنسولگری ایران در دمشق به کشته شدن شماری از مقامات تهران از جمله یک فرماندۀ ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران به نام محمدرضا زاهدی منجر شد. 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز