ارتش آمریکا هشدار داد که جنگ در شرق سوریه ممکن است به احیای داعش منجر شود

Submitted on جمعه, 09/01/2023 - 09:32

بنا بر گزارش اسوشیتدپرس، گروه ضربت مشترک آمریکا، دیروز، پنجشنبه ۳۱ اوت، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به نظارت دقیق بر وقایع شمال شرق سوریه ادامه می‌دهد و همچنان بر همکاری با نیروهای دموکراتیک سوریه برای تضمین شکست پایدار داعش و حمایت از امنیت و ثبات منطقه متمرکز است.

در این بیانیه آمده است که "بی توجهی به این اقدام حیاتی، بی‌ثباتی ایجاد می‌کند و خطر تجدید حیات داعش را افزایش می‌دهد". بر این اساس، "خشونت در شمال شرق سوریه باید متوقف شده و به این ترتیب، فارغ از تهدید داعش، تلاش برای ایجاد صلح و ثبات از سر گرفته شود".

درگیری میان گروه‌های رقیب تحت حمایت آمریکا در استان نفت خیز دیرالزور در شرق سوریه که از روز دوشنبه آغاز شده و تا کنون حداقل ٤‬٠ کشته و ده‌ها زخمی برجا گذاشته، از شدیدترین درگیری‌ها در سال های اخیر محسوب می‌شود. شرق سوریه از سال ٢٠١٥ محل استقرار صدها نیروی آمریکایی برای کمک به نبرد با شبه نظامیان داعش بوده است.

این درگیری‌ها اعضای ارتش دموکراتیک سوریه به رهبری کردها را در مقابل متحد سابق این گروه یعنی شورای نظامی دیرالزور (به رهبری اعراب) و برخی از قبایل عرب منطقه قرار داده است.

درگیری‌های پراکنده، دیروز، پنجشنبه ۳۱ اوت نیز در بخش‌های مختلف این منطقه در امتداد مرز با عراق ادامه داشت و طبق گزارش‌ها، دو طرف در حال اعزام نیروهای کمکی هستند.

از سوی دیگر، نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه و شورای نظامی دیرالزور، روز چهارشنبه به طور مشترک اعلام کرده بودند که احمد خبیل، دیگر فرماندهی شورای نظامی دیرالزور را بر عهده نخواهد داشت چرا که او و چهار تن دیگر از رهبران شبه‌نظامی، به اتهام دخالت در "جنایات و تخلفات متعدد" از جمله قاچاق مواد مخدر، برکنار شده‌اند.

از دیگر دلایل برکناری فرمانده شورای نظامی دیرالزور، "هماهنگی با نهادهای خارجی متخاصم با انقلاب" که ظاهراً به تماس های ادعایی او با دولت سوریه و متحدان ایرانی و روسی دمشق اشاره دارد، عنوان شده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز