اقتصاد کانادا راکد است! ارقام ناامید کننده اداره ی آمار برای سه ماهه سوم

Submitted on Mon, 11/08/2021 - 19:25

به گزارش بلومبرگ، رشد اقتصادی کانادا به طور غیرمنتظره ای در پایان سه ماهه سوم سال جاری کاهش یافت و بر قدرت بهبود اقتصادی سایه انداخت.

برآوردهای اولیه منتشر شده توسط اداره آمار کانادا در روز جمعه نشان داد که تولید ناخالص داخلی در ماه سپتامبر افزایش نیافته است، در حالی که افزایش در ماه آگوست 0.4 درصد بود که کمتر از حد انتظار بود. بر اساس محاسبات بلومبرگ (بلومبرگ)، کل اقتصاد در سه ماهه سوم 0.5 درصد رشد کرد که نرخ سالانه آن کمتر از 3 درصد است.

این رقم ناامید کننده است زیرا رشد در نیمه اول سال جاری ضعیف بوده و انتظارات رشد برای سه ماهه سوم کاهش یافته است.

بانک مرکزی کانادا این هفته پیش بینی رشد اقتصادی سه ماهه سوم خود را به 5.5 درصد کاهش داد و پیش بینی تورم خود را افزایش داد. بر اساس ارزش متوسط ​​تخمینی یک نظرسنجی انجام شده توسط بلومبرگ در این ماه، اقتصاددانان پیش از این انتظار داشتند که نرخ رشد سالانه 4 درصد در سه ماهه سوم باشد.

گزارش روز جمعه نشان داد که اختلال فزاینده زنجیره تامین در ماه‌های اخیر به شدت بر مسیر بهبود اقتصادی کانادا تأثیر گذاشته است. بر اساس آمار اداره آمار، رکود اقتصادی در شهریور ماه بیشتر به دلیل کاهش خرده فروشی و تولید بوده است.

اگرچه اقتصاددانان اساساً انتظار دارند که اختلال زنجیره تامین در ماه‌های آینده کاهش یابد، هنوز ابهام بیشتری در مورد اینکه این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت وجود دارد.

کانادا تنها کشوری نیست که تحت تاثیر اختلالات عرضه قرار گرفته است. رشد اقتصادی ایالات متحده در سه ماهه سوم کاهش یافت و به ضعیف ترین سطح در طول دوره بهبودی اپیدمی رسید. برآوردهای اولیه که توسط وزارت بازرگانی ایالات متحده در روز پنجشنبه منتشر شد، نشان داد که تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه سوم امسال با نرخ سالانه 2 درصد افزایش یافته است که پس از افزایش 6.7 درصدی در سه ماهه دوم می باشد.

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز