انتظار می رود قیمت مسکن در کانادا در سال آینده "متعادل" شود و برخی از مناطق دوباره بهبود پیدا کنند

Submitted on جمعه, 12/02/2022 - 19:37

بازار املاک و مستغلات کانادا در سال ۲۰۲۲ فراز و نشیب هایی را تجربه کرده است. بازار پس از اوج گیری در ماه فوریه، به ریزش و سرد شدن ادامه داد. با نزدیک شدن به پایان سال، شرکت املاک و مستغلات Re/Max پیش بینی می کند که بازار ملک ملی در سال آینده به "تعادل" باز خواهد گشت و قیمت ها در برخی مناطق کاهش و در برخی دیگر افزایش می یابد.

به گزارش گلوبال نیوز، کریستوفر الکساندر، رئیس شرکت Re/Max ، گفت زمانی که بانک مرکزی افزایش نرخ بهره را متوقف کند یا به سرعت عادی تر افزایش نرخ بازگردد بازار سال آینده نیز متعادل خواهد شد. اما نحوه افزایش نرخ توسط بانک مرکزی تعیین کننده زمان بازگشت خریداران و فروشندگان به بازار است.

او گفت: «این یک پازل بزرگ است.

چشم انداز Re/Max به بازار مسکن ۲۰۲۳ که روز سه شنبه منتشر شد، نشان می دهد که قیمت مسکن در کانادا در سال آینده ۳/۳ درصد بیشتر از میانگین سال ۲۰۲۲ کاهش خواهد یافت.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، با نگاهی به وضعیت منطقه، انتاریو و غرب کانادا شاهد کاهش بیشتر خواهند بود. به طور خاص، برخی از شهرهای انتاریو کاهش قابل توجهی را تجربه خواهند کرد، به عنوان مثال، قیمت مسکن در منطقه تورنتوی بزرگ ۱۱/۸ درصد دیگر، بری ۱۵ درصد و دورهام ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

انتظار می‌رود قیمت مسکن در برخی از مناطق بریتیش کلمبیا مانند کاهش ۵ درصدی در ونکوور بزرگ و کاهش ۱۰ درصدی در کلونا و نانایمو کاهش بیشتری پیدا کند،

با این حال، بازارهای مسکن در استان‌های آتلانتیک و بخش‌هایی از آلبرتا در سال ۲۰۲۳ شاهد رشد خواهند بود.

به عنوان مثال، انتظار می رود قیمت خانه در کلگری ۷ درصد افزایش یابد و میانگین قیمت فروش در هالیفاکس در سال آینده ۸ درصد صعود کند.

الکساندر گفت که افزایش قیمت ها در این مناطق تا حد زیادی به دلیل خریداران خانه است که قیمت های بالای انتاریو و بریتیش کلمبیا را می بینند و در جایی که قیمت مسکن نسبتا مقرون به صرفه تر است، خانه می خرند. او توضیح داد که هالیفاکس شهری است که در آن قیمت ها به اندازه تورنتو یا ونکوور دیوانه کننده نیستند.

الکساندر گفت در کلگری، پس از سال‌ها کاهش قیمت مسکن، قیمت‌ها به دلیل جابجایی بین استانی در طول همه‌گیری افزایش یافته است. او گفت: «متوسط ​​قیمت خانه در اینجا کمتر از نصف قیمت آن در انتاریو است و تا کوه‌های راکی ​​یک ساعت و نیم با ماشین راه است. "من فکر می کنم بازار املاک و مستغلات کلگری به همه این دلایل به رونق خود ادامه خواهد داد."

بازار املاک چه زمانی باز می گردد؟
Re/Max انتظار دارد قیمت مسکن در بیشتر بازارها در سال آینده بیشتر کاهش یابد و همچنین معاملات نسبت به سال آینده کاهش یابد.

از زمانی که بانک مرکزی در بهار ۲۰۲۲ چندین بار نرخ بهره را افزایش داد، اکثر بازارهای ملک در سراسر کشور دچار آشفتگی شدند.

الکساندر خاطرنشان کرد که داده های معاملات بازار در ماه اکتبر در مقایسه با ماه قبل اندکی افزایش یافته است. با این حال، هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا این به معنای پایان سردی بازار است یا خیر.

الکساندر گفت: خریداران و فروشندگان در حال حاضر در حالت انتظار به سر می برند تا ببینند بانک مرکزی چه چیزی برای افزایش نرخ سود اعلام خواهد کرد و بازار چه واکنشی نشان خواهد داد، هرچند وی همچنین خاطرنشان کرد که این پدیده برای همیشه ادامه نخواهد داشت.

او گفت: "خریدار یا فروشنده، زمانی دیگر نمی توانند صبر کنند و فکر می کنند که وقت خرید یا فروش رسیده است."

مردم باید ازدواج کنند و بچه دار شوند، و طلاق یا تغییراتی در زندگی رخ خواهد داد که باعث می شود مردم دیگر تماشاچی نباشند.»
تابلوی فروش ملکی در بیرون خانه ای قرار دارد که در اتاوا فروخته شده بود

از سوی دیگر، Re/Max همچنین انتظار دارد که فعالیت تجاری در سال آینده زمانی که بانک مرکزی افزایش تهاجمی نرخ بهره را متوقف کند، از سر گرفته شود.

الکساندر گفت که خریداران با مشاهده توقف توقف بانک مرکزی یا بازگشت به یک افزایش معمول ۰/۲۵ درصدی، با ورود به بازار احساس اطمینان بیشتری خواهند کرد.

او گفت: "من فکر می کنم شاهد خواهید بود که خریداران تا حد زیادی سود می برند."

با این حال، هیچ کس نمی داند بانک مرکزی تا چه اندازه نرخ بهره را در آینده افزایش خواهد داد.الکساندر همچنین اعتراف کرد که افزایش نرخ بیش از حد، مانع از بهبود بازار املاک شود و منجر به کاهش بیشتر قیمت مسکن شود. "

اما او در سال آینده خوش بینی بیشتری می بیند. وی افزود که بانک مرکزی در مورد اتخاذ این رویکرد محتاط خواهد بود و سعی خواهد کرد از وارد کردن کانادا به رکود جلوگیری کند.

الکساندر گفت که خریداران مشتاق ممکن است منتظر حرکت بانک مرکزی نباشند زیرا می خواهند قیمت خوبی داشته باشند.

او گفت در بازاری که نسبت به بهار امسال بسیار کمتر «دیوانه‌وار» است، خریداران اکنون می‌توانند شرایطی را برای خرید خود تعیین کنند و برای تصمیم‌گیری زمان داشته باشند.

الکساندر گفت: "شما اکنون به عنوان یک خریدار، گزینه های بیشتری دارید." بنابراین اگر اکنون زمان مناسبی برای شماست، می توانید خانه ای را که می خواهید بخرید.»
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز