انس حقانی در واکنش به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل: دست از ادامه «سیاست ناکام فشار» بردارید

Submitted on جمعه, 04/28/2023 - 09:49

حالا انس حقانی، از چهره‌های کلیدی و پرنفوذ طالبان که برای فعلا در حکومت طالبان، مسئولیت دولتی ندارد، نخستین عضو طالبان است که به این قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، واکنش نشان داده است.

حقانی در توئیتی در این مورد نوشته که هر موضع اتخاذ شده که برآیند یک «درک عمیق» نباشد، «ناموثر» بوده و نتیجه دلخواه را درپی نخواهد داشت.

انس حقانی همچنین به شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد کرده که به جای تصویب چنین قطعنامه‌هایی، «تحریم‌های دیپلماتیک و مالی» بر طالبان را رفع کند.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که به اتفاق آرا به تصویب رسیده است، منع کار زنان افغانستانی با سازمان ملل را محکوم کرده و نه تنها از طالبان خواسته تا این محدودیت را بردارند، بلکه خواهان لغو تمامی محدودیت‌های طالبان بر زنان شامل محدودیت کار، محدودیت گشت‌وگذار آزادانه و محدودیت آموزشی، شده است.

در این قطعنامه همچنین از تمامی کشورها و سازمان‌های عضو سازمان ملل خواسته شده تا از نفوذ خود در راستای برداشته شدن این محدودیت‌ها استفاده کنند.

در اوایل ماه آوریل، طالبان در ادامه وضع محدودیت‌ها بر زنان، محدودیت کار زنان با نهادهای غیردولتی را به سازمان ملل و نهادهای مربوط به سازمان ملل نیز گسترش دادند.

سازمان ملل هم در واکنش به این محدودیت تازه طالبان، هشدار از ترک افغانستان داد. هرچند اینک در قطعنامه تازه شورای امنیت سازمان ملل بر ادامه فعالیت سازمان ملل در افغانستان تاکید شده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز