انگلیس: خواستار آتش‌بس نیستیم ؛ اسرائیل قوانین بین‌الملل را نقض نکرده است

Submitted on چ., 10/25/2023 - 12:52

به گزارش همشهری آنلاین، رابرت جنریک، مشاور وزیر کشور انگلیس در امور مهاجرت با حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه گفت که لندن خواستار آتش‌بس نیست.

جنریک در مصاحبه با اسکای‌نیوز گفت: «ما معتقد نیستیم که اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض کرده است. دفاع یک کشور از خودش یک حق آشکار در قوانین بین‌المللی است و اسرائیل هم دارد این کار را انجام می‌دهد.»

اظهارات این مقام انگلیسی با بیانیه روز گذشته آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل که اقدام رژیم صهیونیستی در تنبیه جمعی فلسطینی‌ها را محکوم کرده بود در تناقض است.

جنریک در پاسخ به سوالی درباره اظهارات گوترش در مورد مقاومت حماس، گفت: «هیچ کس چه عمدا و چه غیر از این، نباید به این نکته اشاره کند. هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد.»

دبیرکل سازمان ملل روز سه‌شنبه در شورای امنیت گفت: این مهم است بدانیم حملات حماس بدون دلیل اتفاق نیافتاده است. مردم فلسطین 56 سال در معرض اشغال خفقان آور بوده‌اند.

وی اضافه کرد: آنها سرزمین خود را دیده‌اند که به طور پیوسته توسط شهرک‌ها بلعیده و گرفتار خشونت شده است. اقتصاد آنها خفه شد. مردم آنها آواره و خانه هایشان ویران شده است.

در حالیکه مذاکرات برای صلح میان طرفین بی‌نتیجه بوده است، گوترش گفت که امید فلسطینی‌ها برای یک راه حل سیاسی برای مصیبت آنها از بین رفته است.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز