آنچه که باید در مورد قوانین جدید سفر به کانادا بدانید

Submitted on Mon, 12/06/2021 - 00:47

آنچه که باید در مورد قوانین جدید سفر به کانادا بدانید

اگر در مورد آخرین محدودیت‌های سفر کانادا کمی احساس گمراهی و سردرگمی می‌کنید، باید بدانید که شما در این رابطه تنها نیستید.

مواردی زیادی برای رعایت کردن در مرزها اکنون وجود دارد از گذرنامه اجباری واکسن و ممنوعیت ورود تا تغییرات قوانین در مرز کانادا و ایالات متحده و اقدامات جدید برای افراد کاملاً واکسینه شده که شما باید به آن‌ها توجه کنید.

بنابراین قبل از اینکه برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید به این نکات توجه کنید:

در 30 نوامبر 2021، دستور الزام دریافت واکسن کانادا برای سفر به طور رسمی آغاز شد. این بدان معناست که تقریباً تمام مسافرانی که دوره کامل واکسن COVID-19 تأیید شده از سوی وزارت بهداشت کانادا را دریافت نکرده‌اند، از سوار شدن بر پروازهای مسافربری و برخی قطارها در کانادا منع می‌شوند.

این قانون شامل عموم کانادایی‌ها، ساکنان دائمی و بازدیدکنندگان بین‌المللی 12 ساله و بالاتر در پروازهای داخلی و بین‌المللی و همچنین قطارهای VIA Rail و Rocky Mountaineer می‌شود.

بر همین اساس افراد کاملاً واکسینه شده به منظور سفر، باید مدرک تأیید شده توسط فدرال مبنی بر واکسیناسیون ارائه دهند.

ارائه آزمایش منفی COVID-19 به عنوان جایگزینی برای واکسیناسیون مجاز است و در غیر این صورت مسافران باید معافیت پزشکی معتبر داشته باشند.

دولت فدرال تاکید کرده است که حتی مسافرانی که به طور کامل واکسینه شده‌اند برای ورود به کانادا نیاز به ارائه مدارک متعدد و بیش از یک کد QR دارند.

در 29 نوامبر، آژانس بهداشت عمومی کانادا توضیح داد که همه مسافران موظفند مدارک خود را مبنی بر واکسیناسیون کووید19 خود را از طریق سامانه ArriveCAN، پلت فرم رسمی دولت کانادا به اشتراک بگذارند.

از این طریق مقامات مرزی می‌توانند به اطلاعات مربوط به اولین و دومین دوز دریافتی و همچنین نام سازمانی که واکسن کووید19 مسافر را تجویز کرده، نام تجاری واکسن و تاریخ دریافت دوزها دسترسی داشته باشند.

مدرک واکسیناسیون هر مسافر نیز باید به نام مسافر بوده و همچنین جزئیات قرنطینه و برنامه سفر آن‌ را نشان دهد.

همه موارد فوق باید از طریق ArriveCAN ظرف 72 ساعت قبل از ورود (یا بازگشت به) کانادا به اشتراک گذاشته شود.

به یاد داشته باشید: هر مسافر باید یک نسخه دیجیتال یا کاغذی از مدارک خود را همراه داشته باشد.

در روز سه‌شنبه، 30 نوامبر، دولت فدرال کانادا در پاسخ به سویه جدید اومیکرون، قوانین جدید سفر به کانادا را اعلام کرد.

یکی از اقداماتی که اکنون اجرایی شده است، افزایش آزمایش در مرزهای کانادا است.

از 30 نوامبر، همه مسافران هوایی که از هر کشوری غیر از ایالات متحده وارد کانادا می‌شوند، بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون، باید در فرودگاهی که در آن فرود می‌آیند، آزمایش کووید19 را انجام دهند.

سپس افرادی که کاملاً واکسینه شده‌اند باید قرنطینه شوند تا منتظر نتایج آزمایش ورود خود باشند.

در حال حاضر، این امر در مورد افراد کاملاً واکسینه شده که از ایالات متحده از طریق هواپیما وارد کانادا می‌شوند. یا مسافران کاملاً واکسینه شده که از مرز زمینی عبور می‌کنند، اعمال نمی‌شود. با این حال، مقامات به صراحت گفته‌اند که ممکن است این وضعیت در آینده نزدیک تغییر کند.

مقامات فدرال در کانادا همچنین فهرست گسترده‌ای از کشورهایی را که به دلیل شیوع سویه جدید کرونای اومیکرون ممنوعیت ورود دارند را اعلام کردند.

بر همین اساس از 30 نوامبر، کلیه اتباع خارجی که در 14 روز گذشته در یکی از کشورهای بوتسوانا، مصر، اسواتینی، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، نامیبیا، نیجریه، آفریقای جنوبی و زیمبابوه بوده‌اند، اجازه ورود به کانادا را نخواهند داشت.

افرادی که بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون، حق ورود به کانادا را دارند و در 14 روز گذشته در هر یک از این 10 کشور بوده‌اند، در بدو ورود با “تست، غربالگری و اقدامات قرنطینه پیشرفته قبل و بعد از ورود” مواجه خواهند شد.

از آنجایی که کشورهای سراسر جهان با نگرانی‌های فزاینده در مورد شیوع سویه جدید کرونای اومیکرون مواجه هستند، مسافران باید از تغییر مداوم محدودیت‌ها در سفر آگاه باشند.

بنابراین اگر شما برای سفری رزرو کرده‌اید، ارزش آن را دارد که قبل از رفتن دوباره قوانین را در مبدا و مقصد سفرتان بررسی کنید، زیرا ممکن است وضعیت تغییر کرده باشد.

 

مقامات کانادایی نیز اخیرا هشدار دادند که محدودیت‌ها و الزامات ورود “همیشه می‌توانند تغییر کنند” و این در سطح بین المللی نیز اعمال می‌شود!

ایالات متحده در روز دوم دسامبر در پاسخ به نگرانی‌ها در مورد شیوع اومیکرون کرونا، تغییرات الزامات سفر را ارائه کرد. این تغییرات بر مسافران کانادایی تأثیر خواهد گذاشت.

رئیس جمهور جو بایدن تأیید کرد که از «اوایل هفته آینده» همه مسافران هوایی که وارد ایالات متحده می‌شوند -از جمله مسافران کانادا- باید ظرف 24 ساعت پس از گرفتن پرواز خود آزمایش کووید19 بدهند.

این امر برای همه مسافران صرف نظر از وضعیت واکسیناسیون آن‌ها اعمال می‌شود.

پیش از این، مسافران کاملاً واکسینه شده از کانادا می‌توانستند آزمایش کووید19 منفی را طی 72 ساعت پس از پرواز خود نشان دهند.

با این حال، در حال حاضر، وضعیت در مرز زمینی کانادا و ایالات متحده گزارش شده است که به همان شکل باقی خواهد ماند. این بدان معناست که افرادی که کاملاً واکسینه شده‌اند می‌توانند بدون انجام هیچ آزمایشی به عبور خود ادامه دهند اگر سفر آن‌ها در مجموع 72 ساعت یا کمتر باشد.

کسانی که سفرهای طولانی‌تری به ایالات متحده دارند برای رفتن به ایالات متحده نیازی به انجام آزمایش ندارند. اما برای بازگشت به کانادا باید در عرض 72 ساعت مدارکی مبنی بر منفی بودن آزمایش نشان دهند.

این قوانین کمتر از یک ماه پس از بازگشایی کامل مرز زمینی ایالات متحده به روی مسافران کانادایی وضع شده است.

مسافران واکسینه نشده یا نیمه واکسینه شده بدون معافیت معتبر دیگر مجاز به سفر با هواپیماها و قطارهای فدرال در کانادا نیستند.

افراد واکسینه نشده با حق ورود به کانادا پس از ورود به فرودگاه کانادا و در روز هشتم، آزمایش کووید19 را ادامه خواهند داد. آن‌ها همچنین باید 14 روز قرنطینه شوند.

بر اساس قوانین جدید سفر به کانادا، آن‌ها همچنین تا زمان دریافت نتیجه منفی آزمایش‌شان ملزم به ماندن در یک مرکز قرنطینه مشخص یا “محل مناسب” دیگری هستند.

اقدامات جدید سفر و مرزی کانادا از 30 نوامبر اجرایی شد

دولت فدرال از الزامات جدید برای مسافران هوایی به جز ایالات متحده خبر داد

منبع: نارسیتی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز