آمریکا و بریتانیا با قاچاق مواد مخدر توسط رژیم اسد مقابله می کنند

Submitted on پ., 03/30/2023 - 07:34

به این ترتیب، رژیم سوریه به بزرگترین تولیدکننده و عامل قاچاق مواد مخدر در جهان تبدیل شده است. برای مقابله با این قاچاق دولت‌های لندن و واشنگتن تحریم‌هایی را علیه دو تن از پسرعموهای بشار اسد، "وسیم بادی الاسد" و "سامر کمال الاسد" اعمال کرده‌اند. این دو از چهره‌های کلیدی قاچاق مواد مخدر توسط رژیم بشار الاسد هستند و  سامر کمال الاسد صاحب کارخانه‌ای در شهر بندری لاذقیه است و به گفتۀ خزانه‌داری آمریکا در این کارخانه در سال ۲۰۲۰ دست کم ۸۴ میلیون قرص "آمفتامین" تولید شده است.

علاوه بر ماهر الاسد، برادر بشار الاسد و فرماندۀ لشگر چهار ارتش رژیم سوریه، دو عضو حزب الله لبنان از جمله حسن محمد دقو نیز در قاچاق این مواد در کشورهای منطقه دست دارند و به همین خاطر هدف تحریم‌های آمریکا و بریتانیا قرار گرفته‌اند.

مأموریت اصلی این شبکه حفاظت از کارگاه‌های تولید آمفتامین و توزیع این قرص از طریق بندر لاذقیه و لبنان است. به نوشتۀ روزنامۀ فرانسوی "لاکروآ" از طریق لبنان و بندر لاذقیه میلیاردها قرص "کپتاگون" به کشورهای عرب حوزۀ خلیج فارس قاچاق می‌شود که بازار اصلی مصرف این مواد به شمار می روند. رژیم بشار اسد از طریق قاچاق این مواد می‌کوشد در مقابل تحریم‌های بین‌المللی مقاومت کند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز