آمریکا چند فرد و شرکت از ایران، چین و هنگ‌کنگ مرتبط با برنامه موشکی جمهوری اسلامی را تحریم کرد

Submitted on چ., 06/07/2023 - 10:32

بنا به اعلام وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، این شرکت‌ها سانتریفوژها و فلزات غیرآهنی قابل استفاده برای مقاصد نظامی و تجهيزات الکترونیک را به بخش‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی‌ای در ایران ارسال کرده‌اند که در ساخت موشک دخیل هستند.

واشنگتن نگران است که تهران در حال برنامه‌ریزی برای توسعه سلاح‌های هسته‌ای خود باشد. این برنامه می‌تواند شامل توسعه موشک‌های بالستیک تهدید کننده اسرائیل و سایر کشورها نیز باشد.

در میان افراد تحریم شده نام داوود دامغانی، وابسته نظامی ایران در پکن به چشم می‌خورد که متهم به هماهنگی برای خرید تجهیزات چینی در جهت دفاع از صنایع دفاعی ایران است.

شرکت ایرانی خدمات دریایی «آرامش آبی» نیز در فهرست تحریم شدگان قرار دارد.

تحریم‌های تازه وزارت خزانه‌داری آمریکا، شرکت‌ها و افراد آمریکایی و همچنین شرکت‌های بین‌المللی دارای شعبه در ایالات متحده را از تجارت با نام‌های این فهرست منع می‌کند.

برايان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفته که ما برای پاسخ به فعالیت‌هایی که «ثبات منطقه‌ای» را« تضعیف» و«امنیت شرکا و متحدان کلیدی»  ما را تهدید می‌کنند،«تعهد» داریم.

در بیانیه‌ای که وی منتشر کرده همچنین آمده که «ایالات متحده به هدف قراردادن شبکه‌های تدارکات غیرقانونی فراملیتی که به طور مخفیانه از تولید موشک‌های بالستیک ایران و سایر برنامه‌های نظامی حمایت می‌کنند، ادامه خواهد داد.»

هنوز پاسخی از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک و نیز سفارت چین در واشنگتن نسبت به این خبر منتشر نشده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز