آمریکا اقدام قضایی برای مصادرۀ بیش از یک میلیون مهمات ارسالی ایران به یمن را آغاز کرد

Submitted on ش., 04/01/2023 - 09:48

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مریک گارلند دادستان کل آمریکا، روز جمعه ٣١ مارس (١١ فروردین)، طی بیانیه ای اعلام کرد: «ایالات متحده آمریکا عملیات بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای قاچاق تسلیحات جنگی به گروهی از شبه‌نظامیان یمن را مختل کرد».

مریک گارلند افزود: «وزارت دادگستری آمریکا اکنون در پی مصادرۀ این تسلیحات از جمله بیش از یک میلیون گلوله مهمات و هزاران فیوز مجاورتی آرپی‌جی برای نارنجک‌های راکتی است».

وی همچنین تأکید کرد که ایالات متحدۀ آمریکا به تلاش بی‌وقفۀ خود برای پاسخگو کردن کسانی که قوانین این کشور را نقض کرده و امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کنند، ادامه خواهد داد.

در همین حال، الخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز تأکید کرد که مصادرۀ این تسلیحات، نشان دهندۀ اهمیت جلوگیری از دسترسی شبکه‌های تروریستی و جنایتگار به ابزارهای خشونت و تخریب است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروی دریایی ایالات متحدۀ آمریکا در اوایل ماه دسامبر ٢۰٢٢، یک کشتی ماهیگیری که بیش از ۵۰ تُن گلوله، فیوز مجاورتی و پیشران راکتی را در خلیج عمان در امتداد یک مسیر دریایی از ایران به یمن قاچاق می کرد، رهگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروی دریایی آمریکا همچنین بیش از یک میلیون گلوله مهمات ۷٫۶۲ میلیمتری، ۲۵ هزار گلوله مهمات ۱۲٫۷ میلیمتری، حدود ٧۰۰۰ فیوز مجاورتی برای موشک و بیش از ٢١۰۰ کیلوگرم سوخت محرک پیشران که برای پرتاب نارنجک‌های راکتی استفاده می‌شود را کشف و توقیف کرده‌اند.

به گزارش رویترز، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که مصادرۀ این تسلیحات، بخشی از تحقیقات گسترده‌تر ایالات‌متحده درباره شبکه قاچاق سلاح‌های ایرانی است که از اقدامات شبه‌نظامیان حوثی در یمن و اقدامات بی‌ثبات‌کنندۀ ایران در سراسر منطقه حمایت می‌کند و حاکی از طرح پیچیده سپاه پاسداران ایران برای ارسال مخفیانه سلاح به گروه‌هایی است که تهدیدی جدی برای امنیت ملی ایالات متحده به شمار می‌روند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز