الان توان خرید خانه را ندارم! انجمن املاک و مستغلات پیش بینی می کنند که قیمت ها باز هم پایین می آید

Submitted on پ., 09/15/2022 - 18:45

انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA) پیش بینی فروش خانه خود را در سال جاری کاهش داد و پیش بینی رشد قیمت خود را کاهش داد.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، در آخرین چشم انداز بازار مسکن، CREA اعلام کرد که انتظار دارد امسال 532545 ملک از طریق سیستم MLS کانادا معامله شود که نسبت به رکورد سالانه در سال ۲۰۲۱ ۲۰ درصد کاهش دارد.

پیش بینی می شود متوسط ​​قیمت مسکن در کشور با ۴/۷ درصد افزایش به 720255 دلار برسد.

این پیش بینی کمتر از پیش بینی CREA در ماه جون است، زمانی که انتظار میرفت فروش امسال ۱۴/۷ درصد کاهش یابد و میانگین ملی قیمت مسکن ۱۰/۸ درصد افزایش یابد.

CREA همچنین گفت که فروش خانه در ماه آگوست نسبت به جولای ۱ درصد کاهش یافته و نسبت به آگوست سال گذشته ۲۴/۷ درصد کاهش داشته است.

میانگین ملی قیمت مسکن در ماه آگوست 637673 دلار بود که نسبت به سال قبل ۳/۹ درصد کاهش داشت.

جیل اودیل، رئیس CREA گفت: "این می تواند نشانه اولیه ای باشد که اصلاح شدید امسال در بازار مسکن کانادا تا حد زیادی به پایان رسیده است."

با این حال، آژانس‌های املاک گزارش می‌دهند که افزایش هزینه‌های استقراض، خریداران مسکن را از بازار بیرون می‌کشد.

نادیا کاولی، مشاور املاک و مستغلات در خانه املاک گفت: "بعضی از مشتریان در حال حاضر نمی توانند خانه ای بخرند." او بیش از یک دهه است که در منطقه تورنتو خانه می فروشد. دو نفر از مشتریانش قصد دارند امسال خانه ای بخرند، اما پس از یک سری افزایش نرخ و افزایش متعاقب آن در نرخ های وام، دیگر نمی توانند وام های ماهانه خود را پرداخت کنند.

نرخ بهره بانک مرکزی اکنون ۳/۲۵ درصد است در حالی که در ماه مارچ ۰/۲۵ درصد بود. امروزه، نرخ های ثابت پنج ساله وام مسکن حدود ۵ درصد است، در حالی که در اوایل سال ۲۰۲۱ کمتر از ۲ درصد بود.

اقتصاددانان بخش خصوصی انتظار دارند قیمت مسکن در سال آینده به پایین ترین سطح خود برسد و برخی می گویند که میانگین ملی ممکن است تا ۲۵ درصد نسبت به اوج خود در فوریه کاهش یابد.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز