آکسفورد اکونومیکس: قیمت مسکن در کانادا در خطر سقوط ۴۰ درصدی است

Submitted on ش., 03/19/2022 - 21:35

اگر پیش بینی این متخصص برجسته جهان درست باشد، قیمت املاک و مستغلات در کانادا ممکن است با مشکل مواجه شود. آخرین پیش بینی موسسه Oxford Economics نشان می دهد که قیمت خانه در کانادا تا اواسط سال ۲۰۲۴ به میزان ۲۴ درصد کاهش خواهد یافت. پیش بینی می شود که نرخ بهره بالاتر و سیاست های ضد دلال بازی در پاییز امسال آغاز شود. اگر حتی این اقدامات نتواند قیمت مسکن را تثبیت کند و قیمت‌ها بیشتر افزایش یابد، انتظار می‌رود قیمت خانه در کانادا تا ۴۰ درصد سقوط کند و بحران مالی ایجاد کند.

انتظار می رود قیمت املاک و مستغلات کانادا ۲۴ درصد کاهش یابد
موسسه تحقیقات اقتصادی آکسفورد معتقد است که قیمت مسکن به شدت کاهش خواهد یافت، اما نه تا سال 2020. آنها شاهد کاهش ۲۴ درصدی قیمت مسکن از پاییز امسال هستند که تا اواسط سال ۲۰۲۴ تنزل خواهد کرد. از زمانی که بانک مرکزی کانادا (BoC) نرخ بهره را کاهش داد، قیمت مسکن ۵۰ درصد افزایش یافته است. حتی با وجود اصلاح جزئی، انتظار می‌رود قیمت‌ها ۱۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ باشد.

انتظار نداشته باشید که قیمت مسکن پس از کاهش به سرعت دوباره به حال عادی بازگردد. متخصصان بر این باورند که از سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰، عرضه با رشد سالانه زیر ۱ درصد به مدت پنج سال، از تقاضا پیشی خواهد گرفت. این امر به درآمدها اجازه می دهد تا با قیمت مسکن مطابقت داشته باشند و قیمت آن تا اواسط سال ۲۰۲۸ به وضعیت قابل تقبل بازگردد. این پیش‌بینی ترکیبی ایده‌آل از کاهش قیمت و رکود، با حداقل تأثیر مخرب است. اگر این اتفاق بیفتد، تصور نمی شود که رکود اقتصادی یا عقب نشینی بزرگ اقتصادی رخ دهد.

اگر قیمت مسکن در کانادا به افزایش خود ادامه دهد، انتظار سقوط ۴۰ درصدی قیمت مسکن و بحران مالی را در پیش دارند.
بنا به گزارش تورنتوپرشنز، همین دو سال پیش، موسسه تحقیقات اقتصادی آکسفورد چنین کاهش چشمگیری در قیمت مسکن را بعید می دانست. اما از آغاز افزایش قیمت مسکن پس از سال ۲۰۲۰، قیمت مسکن به سطوح بالا کشیده شده است. اگر قیمت‌ها «خارج از کنترل» به رشد سرسام‌آور ادامه دهند، امید به اصلاح نیست. در این صورت، سقوط قیمت ۴۰ درصد و همچنین بحران مالی احتمالی رخ می دهد. در حال حاضر متخصصان تاکید می کنند که بعید است این اتفاق بیفتد.

انتظار می رود تورم تا سال ۲۰۳۰ بازدهی منفی را به همراه داشته باشد
این مؤسسه بر این باور است که تورم نقش مهمی در مقرون به صرفه بودن مسکن دارد.نیاز است که سرمایه گذاران به CREA's benchmark توجه داشته باشند زیرا که این معیار CREA برای تورم، تنظیم شده است. فرض کنید بانک مرکزی هدف تورم ۲ درصدی خود را از سال ۲۰۲۴ تا سال ۲۰۳۰ حفظ کند، در این صورت تا سال ۲۰۳۰، قیمت مسکن ۵ درصد بیشتر از نرخ تورم تعدیل شده در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

این مؤسسه همچنین بر این باور است که اصلاح قیمت مسکن «می‌تواند درد کوتاه‌مدتی ایجاد کند»، اما این چیزی است که یک اقتصاد سالم به آن نیاز دارد. همانطور که قبلا ذکر شد، بیشتر خریدارانی که اخیراً خانه خریده اند و سرمایه گذاران هستند که تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. خریدارانی که قبلاً خانه خریده اند کمتر ضرر می کنند.

سناریوی دیگر این است که اگر گرانی مسکن ادامه پیدا کند، آسیب های اقتصادی بلندمدت به دنبال خواهد داشت. زیرا هر دلاری که برای مسکن خرج می شود بر هزینه های دیگر زندگی تأثیر خواهد داشت. اگر رشد قیمت مسکن بیشتر از رشد اقتصادی باشد، رشد اقتصادی آینده رو به افول می رود. حتی نیویورک، با اقتصادی به وسعت کانادا، برای همگام شدن با رشد جمعیت خود با چنین قیمت‌هایی تلاش می کند.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز