آخرین پیش بینی روند قیمت مسکن Desjardins: سقوط به پایین در سال ۲۰۲۳! کف قیمت کجا خواهد بود؟

Submitted on ی., 10/09/2022 - 19:55

همانطور که نرخ بهره همچنان در حال افزایش است، تاثیری بر قیمت مسکن نیز دارد. گزارش جدید حاکی از آن است که کاهش قیمت مسکن در سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.

بر اساس گزارش Desjardins در مورد چشم انداز املاک و مستغلات مسکونی کانادا در روز پنجشنبه، در شهرهای مختلف سراسر کشور، مسکن قابل تقبل کانادایی ها در سال ۲۰۲۳ در درجات متفاوتی بهبود خواهد یافت.

این گزارش می‌گوید استان‌هایی که بیشترین افزایش قیمت مسکن را در طول همه‌گیری داشته‌اند نیز شاهد بزرگ‌ترین اصلاحات پس از همه‌گیری خواهند بود، از جمله منطقه Atlantic، و همچنین مناطق اطراف تورنتو، ونکوور و مونترال شاهد این اصلاحات خواهند بود.

با این حال، Randall Bartlett، مدیر ارشد اقتصاد کانادا Desjardins، گفت که این مناطق لزوماً مناطقی نیستند که بیشترین پیشرفت را در مقرون به صرفه بودن دارند.

بارتلت گفت: «در شهرهایی که بیشترین رشد قیمت مسکن را داشته‌اند... فکر نمی‌کنیم در طی چند سال آینده به سطح قبل از همه‌گیری بازگردد».

بر اساس این گزارش، ادمونتون، کلگری و وینیپگ بیشترین پیشرفت ها را در مسکن قابل تقبل خواهند دید.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، در حالی که شهرهایی مانند ادمونتون و کلگری تا پایان سال ۲۰۲۴ به قیمت مسکن قبل از همه‌گیری باز خواهند گشت، انتاریو این بازگشت را نخواهد داشت.

بر اساس شاخص مسکن قابل تقبل Desjardins، مقرون به صرفه بودن مسکن در انتاریو به سطحی که در اوایل سال ۲۰۲۱ مشاهده شده بود، باز خواهد گشت.

افزایش نرخ بهره بانک مرکزی کانادا در حال حاضر تاثیر خود را بر بازار مسکن گذاشته است و سرعت فروش مسکن را کاهش داده و قیمت ها را به شدت کاهش داده است.

بانک مرکزی نرخ بهره کلیدی خود را از ۰/۲۵ درصد از ماه مارچ به ۳/۲۵ درصد افزایش داده است که وام گرفتن برای کانادایی ها را گران تر کرده است.

طبق گزارش انجمن املاک و مستغلات کانادا، میانگین قیمت یک خانه فروخته شده در ماه آگوست 637,673 دلار بوده است که نسبت به 816,720 دلار در ماه فوریه کاهش یافته است.

با این حال، گزارش‌های اخیر از سوی مقامات بودجه پارلمان و بانک سلطنتی کانادا نشان می‌دهد که قیمت‌های ارزان‌تر مسکن لزوماً منجر به بهبود مسکن قابل تقبل نخواهد شد.

گزارش ارزیابی قیمت مسکن که ماه گذشته توسط افسر بودجه مجلس منتشر شد، نشان می‌دهد که میانگین قیمت مسکن ۶۷ درصد بالاتر از میانگین توان مالی یک خانوار است، در حالی که گزارش RBC می‌گوید خانوار متوسط ​​باید ۶۰ درصد از درآمد خود را صرف وام مسکن کند.

بارتلت گفت که با افزایش بیشتر نرخ بهره، قیمت مسکن برای سه تا شش ماه به وخامت ادامه خواهد داد. پس از تثبیت نرخ بهره، مقرون به صرفه بودن بهبود خواهد یافت.

در این گزارش آمده است که مقرون‌به‌صرفه‌تر شدن بازار مسکن از پایان سال ۲۰۲۴ به رونق خواهد رسید.

Desjardins همچنین پیش بینی کرد که اقتصاد کانادا در اوایل سال آینده وارد رکود خواهد شد. این گزارش هشدار داد که دولت باید «تأثیر رکود اقتصادی بر ساخت و ساز مسکن را کاهش دهد».

این گزارش می افزاید: «باید افزایش پایدار عرضه را حفظ کرد تا جمعیت به سرعت در حال رشد کانادا را بدون ایجاد حباب جدید در خود جای دهد.»
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز