اگر با این پنج موقعیت مواجه شدید، لازم نیست وام مسکن خود را قبل از بازنشستگی پرداخت کنید.

Submitted on جمعه, 09/29/2023 - 19:34

وقتی با این پنج موقعیت مواجه می شوید، لازم نیست وام مسکن خود را قبل از بازنشستگی پرداخت کنید

پرداخت وام مسکن قبل از بازنشستگی یک هدف مشترک برای بسیاری از افراد است، اما ممکن است لزوما بهترین استراتژی مالی نباشد. کارشناسان تجزیه و تحلیل می کنند که برای برخی از افراد، عجله برای پرداخت وام مسکن خود قبل از بازنشستگی در درازمدت ممکن است هزینه ها را افزایش دهد. به عنوان مثال، ممکن است برای اهداف اضطراری سپرده نقدی نداشته باشید، یا ممکن است فرصت کسب بازده سرمایه گذاری بهتر را از دست بدهید.

شرایطی که نیازی به پرداخت وام مسکن خود قبل از بازنشستگی ندارند عبارتند از:

۱. برنامه ریزی برای فروش خانه
بسیاری از مردم پس از بازنشستگی تصمیم به «کوچک کردن» خانه دارند، خانه‌های فعلی خود را فروخته و خانه‌های کوچک‌تری را انتخاب می‌کنند که مناسب سبک زندگی بازنشستگی‌شان است. هنگامی که خانه خود را بفروشید، پولی برای پرداخت وام مسکن خواهید داشت و دیگر نگران تمام شدن پس انداز نخواهید بود.

۲. برای اجاره خانه یا اجاره فرعی یک اتاق خواب برنامه ریزی کنید
بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، از درآمد اجاره می توان برای پرداخت وام مسکن استفاده کرد، بنابراین هیچ اضطراری برای پرداخت وام مسکن قبل از بازنشستگی وجود ندارد. کارشناسان می گویند افرادی که در شرف بازنشستگی هستند نباید از پس اندازهای زندگی خود برای پرداخت وام مسکن خود استفاده کنند، با اتکا به درآمد اجاره، پس از پرداخت هر ماه وام مسکن، ممکن است باز هم سود کنند، حتی اگر فقط یک اتاق خواب را برای اجاره بگذارند. آنلاین می تواند به همان اثر دست یابد.

۳. پرداخت سایر بدهی ها با نرخ سود بالاتر مهمتر از وام مسکن است
افرادی که در ده سال گذشته خانه ای خریداری کرده یا مجدداً تامین مالی کرده اند ممکن است نرخ بهره وام مسکن نسبتاً پایین تری داشته باشند. در این صورت باید به سایر بدهی های با نرخ سود بالاتر مانند بدهی کارت اعتباری رسیدگی شود.

کارشناسان خاطرنشان می کنند که پرداخت بدهی با بالاترین نرخ سود ابتدا می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های بهره در طول دوره بدهکاری شود.

۴. سپرده های نقدی زیاد نیست
آماده بودن صندوق اضطراری برای حفظ ثبات مالی بسیار مهم است. اگر به دلیل پرداخت وام مسکن، پس انداز نقدی خود را تمام کنید، در وضعیت مالی شکننده ای قرار خواهید گرفت. شرایط غیرقابل پیش بینی وجود دارد و هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که چه زمانی شرایط اضطراری رخ می دهد.

کوری وندنبرگ، متخصص وام در لافایت، ایندیانا، گفت: مصرف‌کنندگانی که وام مسکن خود را زودتر پرداخت می‌کنند، دارایی بالایی خواهند داشت، اما در حساب‌های بانکی خود پول زیادی ندارند. وندنبرگ گفت: «این یک وضعیت مالی سالم نیست.

وی تاکید کرد: افراد برای مقابله با شرایط مختلف غیرمنتظره زندگی باید صندوق اضطراری داشته باشند.

۵. برای به حداکثر رساندن درآمد سرمایه گذاری کنید
اگر از پول برای پرداخت وام مسکن استفاده کنید، پول نقد کمتری برای سرمایه گذاری در دست خواهید داشت، اگر با فرصت سرمایه گذاری مواجه شوید، نمی توانید از آن استفاده کنید.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز